INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Lomené algebraické výrazy
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická
Lomené algebraické výrazy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Lomené algebraické výrazy
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
VY_32_INOVACE_RONE_13 Rovnice a nerovnice Iracionální rovnice.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Násobení lomených výrazů
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Lomené algebraické výrazy
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Rovnice základní pojmy.
Lomené algebraické výrazy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Algebraické výrazy: lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Lomené výrazy (8) Dělení
Lomené algebraické výrazy
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
VÝRAZY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Lomené algebraické výrazy
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Matematika pro 9. ročník Mgr. Marcela Kubátová Lomené výrazy - úvod Matematika pro 9. ročník Mgr. Marcela Kubátová

Kdy se jedná o lomený výraz? neznámá nebo více neznámých (proměnných) se dostává do jmenovatele zlomku, např.

Jmenovatel lomeného výrazu Aby měl lomený výraz smysl, nemůže se jeho jmenovatel rovnat nule. Hledáme tedy čísla, která lze dosadit za proměnnou, hledáme podmínky platnosti (existence).

Zjisti, pro které hodnoty nemá smysl výraz:

Urči, pro které hodnoty x má daný výraz smysl.

Urči, pro které hodnoty má daný výraz smysl. Pokud je ve jmenovateli součin! Součin se rovná nule, jestliže alespoň jeden z činitelů je roven nule!

Při určování podmínek existence je někdy nutné rozložit jmenovatele na součin!

V lomeném výrazu se může vyskytnout více proměnných!

Zdroje: učebnice: RNDr. Jan Houska, CSc. Mgr. Jaroslava Hávová Doc. Ing. Bohuslav Eichler Matematika pro 9.ročník základní školy Aritmetika a algebra Fortuna, 1991