Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Společný regionální operační program (SROP) GRANTOVÁ SCHÉMATA KARLOVARSKÉHO KRAJE Aktuální stav průběhu 1. kola výzvy.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Volnočasové projekty a EU financování
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
Jiří Štyrský 11.června 2009 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Současnost a budoucnost.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Management cestovního ruchu
Marketingové prostředí obce
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Popis výukového materiálu Název:Management a marketing destinací Destinace cestovního ruchu Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Strategie.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Postavení CR v hospodářství
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S3_01 Popis výukového materiálu Název: Kvalita služeb v cestovním ruchu Autor: Bc. Pavel Lang Datum: 12.1.2013 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník: a) - 1. ročník a b) - 1., 4. ročník Předmět: Cestovní ruch Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor

KVALITA SLUŽEB V CR – část 1. Bc. Pavel Lang KVALITA SLUŽEB V CR – část 1. 1

Pojem kvality v cestovním ruchu zákazník požaduje od poskytovaných služeb prvotřídní kvalitu služba je nehmotná, proto je u ní obtížnější měřit úroveň kvality kvalita = různé definice, např.: „ kvalita je shoda s požadavky“ (Crosby) „ kvalita je způsobilost pro užití“ (Juran) KVALITA = stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků - inherentní znaky = vnitřní vlastnosti typické pro předmět kvality, kterým může být produkt (výrobek, služba), proces, systém, atd.

Pojem kvality v cestovním ruchu definice podle WTO: kvalita v CR představuje „uspokojení všech legitimních požadavků a očekávání zákazníka v rámci akceptované ceny, které zahrnují určující kvalitativní faktory jako bezpečnost, hygienu, dosažitelnost služeb CR, harmonii s životním prostředím“ z definice vyplývá: co bylo slíbeno, musí být splněno dosažení určité kvality není spojeno s dalšími výlohami kvality může být dosaženo u každého podnikatelského subjektu zabývajícího se CR bez zřetele na jeho postavení nebo kategorii, exkluzívnost, úroveň luxusu, atd. kvality v CR nemůže být dosaženo izolovaně od lidského a přírodního prostředí kvalita v CR podněcuje opakovaně návštěvníky a turisty k zabezpečení udržitelnosti produktů CR

Význam kvality ve službách CR cestovní ruchu patří mezi přední ekonomické aktivity hospodářsky vyspělých zemí světa ČR má velmi dobré předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu Důvody zájmů o kvalitu služeb: silné konkurenční tlaky náročnější zákazníci zákazník upřednostňuje i „něco navíc“ ochrana spotřebitelů ochrana životního prostředí

Možnosti zvyšování kvality služeb Infrastruktura CR = souhrn organizačně-technických předpokladů pro uspokojování potřeb účastníků CR v dané destinaci (veškeré zázemí, které je potřeba pro provozování aktivit v cestovním ruchu) Infrastruktura základní (ubytovací a stravovací zařízení, dopravní možnosti území) doplňková (kulturní, zábavní, sportovní aj. zařízení, běžná občanská vybavenost)

Možnosti zvyšování kvality služeb (SWOT analýza) a) Silné stránky výhodná geografická poloha ČR pestré zastoupení různých typů krajiny vhodných pro rozvoj turistiky hustá a dokonale značená síť turistických tras dostatečné množství lokalit vhodných k rekreaci a atraktivit CR kvantitativně dostatečné ubytovací kapacity (k diskuzi) dynamický rozvoj nových forem CR rozvoj národních a nadnárodních hotelových řetězců, zejména v turistických atraktivních lokalitách

Možnosti zvyšování kvality služeb b) Slabé stránky nedostatečně rozvinutá infrastruktura CR, zejména dopravní značné regionální disproporce ve vybavenosti službami CR nízká technická úroveň a vybavenost koupališť, vybavení turistických tras, lyžařských a běžeckých tratí, cyklotras,… výrazné regionální rozdíly v návštěvnosti nízká schopnost subjektů v CR pružně reagovat na změny na straně nabídky a poptávky nízká vybavenost regionů ubytovacími kapacitami vyšších tříd nedostatečná vybavenost většiny rekreačních středisek doprovodnou sportovně-rekreační infrastrukturou

Možnosti zvyšování kvality služeb c) Příležitosti zpřístupňování nových atraktivit CR systematické řízení kvality ubytovacích a stravovacích služeb nabídka komplexních služeb ve formě produktových balíčků cílené řízení marketingových aktivit a segmentace trhu rozvoj nových forem CR a pružné přizpůsobování nabídky požadavků trhu zkvalitňování a rozvoj dopravní infrastruktury maximální využívání programů podpory rozvoje CR

Možnosti zvyšování kvality služeb d) Hrozby negativní vliv špatné dopravní infrastruktury na spotřební rozhodování turistů zvyšování regionálních disproporcí ve vybavenosti a kvalitě služeb CR podcenění péče o přírodní bohatství, kulturní a technické atraktivity úspěch konkurenčních destinací schopných pružněji reagovat na požadavky trhu lokální poškozování životního prostředí a znečišťování vodních ploch v místech s vysokou koncentrací turistů

TEST: 1. Popište některé silné stránky cestovního ruchu v ČR Zpracujte písemnou formou na samostatný papír 1. Popište některé silné stránky cestovního ruchu v ČR 2. Popište slabé stránky cestovního ruchu v Karlovarském kraji 3. Popište hrozby, které mohou negativně ovlivnit kvalitu cestovního ruchu 4. Popište příležitosti, které mohou zlepšit kvalitu poskytovaných služeb v cestovním ruchu Bc. Pavel Lang