MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009 Eliška Balunová Barbora Uhýrková
Struktura prezentace Představení firmy Situační analýza Tabulka SWOT analýzy Marketingový cíl Targeting, Positioning Marketingová strategie Rozpočet Akční programy Kontrola
Představení firmy Jazyková a překladatelská agentura Vznik v roce 1998 4 pobočky: Ostrava, Praha, Brno, Plzeň Obrat v roce 2008 – 32 mil. Kč Firma roku 2008 v MS Poměr výuky a překladů 70:30
Analýza produktu Jazyková škola - firemní výuka - kurzy pro veřejnost - jazykový audit - skype výuka - specializované kurzy Překlady a tlumočení- běžné, odborné, expresní, víkendové překlady - korektura textu - překlady webových stránek - doprovodné, konsekutivní, soudní tlumočení
Analýza cenové politiky Podle výzkumu se pohybuje ve středním cenovém pásmu Kvalita odpovídá ceně ALE: málo rozmanitá cenová politika
Analýza konkurence Velmi konkurenční trh Lokální i celorepubliková konkurence Největší konkurenti: Skřivánek - největší agentura v ČR Presto Sophia Eurolingua - expresní překlady do 2 hodin
Analýza zákazníků 95% tvoří firmy 5% široká veřejnost a samoplátci především Praha, Moravskoslezský a Jihomoravský kraj 5% široká veřejnost a samoplátci Poptávka po překladech kolísá
TABULKA SWOT ANALÝZY FIRMY SLŮNĚ SILNÉ STRÁNKY SLABÉ STRÁNKY Nabídka jazyků - 103 Víkendové překlady Skype výuka Firma roku 2008 v MS Kvalitní marketing Komplexní služby Dobrý poměr mezi kvalitou a cenou Dobré reference Celorepubliková působnost Malá nabídka slev = cenová politika Velkého množství externích pracovníků Absence certifikátů Málo přehledné www stránky PŘÍLEŽITOSTI OHROŽENÍ Státní instituce + EU Zahraniční firemní klientela Růst mezinárodního obchodu Získat ISO certifikát Zatraktivnění cenové politiky Současná krize => další pokles překladů Velká konkurence Nasycený trh Překlady => není dlouhodobá spolupráce
Marketingový cíl Dlouhodobý: Krátkodobý: Do konce roku 2011 zlepšit poměr výuky a překladů na 50:50 Krátkodobý: do konce roku 2009 => 65:35 navázání dlouhodobé spolupráce => státní instituce + EU
Targeting Positioning Firemní klientela v ČR i zahraničí Státní instituce a EU Positioning Respektovaná, profesionální, kvalitní firma, která je schopná zajistit komplexní jazykové služby za přijatelnou cenu
Marketingové strategie Udržet si stávající a získat nové firemní zákazníky V ČR V zahraničí Zaměřit se na státní instituce a EU Zatraktivnit cenovou politiku Udržovat kvalitu služeb
Firemní klientela v ČR Výhradní smlouva o poskytování služeb Zákaznické balíčky Bonusy Sponzorované odkazy Inzerce na internetu Direct mailing Reklama na služebních autech
Zahraniční firemní klientela Zahraniční domény Sponzorované odkazy na zahraničních vyhledávačích Komunikovat především schopnost překládat do 103 jazyků, víkendové překlady a výborný poměr mezi kvalitou a cenou!
Státní instituce, instituce EU Hlavní výhoda: zajištění dlouhodobé spolupráce v současné době stabilnější klient Účast ve výběrových řízeních
Zatraktivnit cenovou politiku Zákaznické balíčky Bonusy Výhradní smlouvy „1 normostrana zdarma“
Udržovat kvalitu služeb Metodické semináře pro překladatele a tlumočníky Zaměření na právo EU Motivační systém společnosti Certifikát ISO
ROZPOČET NA ROK 2009 Direct mailing 120 000 Kč Sponzorované odkazy Zahraniční domény + webhosting 5 300 Kč Sponzorované odkazy v zahraničí 86 000 Kč Reklamní předměty 23 000 Kč Inzerce na internetu 48 000 Kč Reklama na služebních autech 10 000 Kč Celkem 356 300 Kč
AKČNÍ PROGRAMY AKTIVITA CÍL AKTIVITY OD - DO ROZPOČET Direct mailing Získat firemní zákazníky 2 x za období 120 000 Kč Sponzorované odkazy Upoutat potenciálního zákazníka 1.5.2009 - 31.12.2009 63 000 Kč Zahraniční domény + webhosting Získat zahraniční zákazníky Časově neomezeno 5 300 Kč Sponzorované odkazy v zahraničí Zviditelnit firmu v zahraničí 86 000 Kč Reklamní předměty Odměnit zákazníka za věrnost 23 000 Kč Inzerce na internetu Získat zákazníky 48 000 Kč
Kontrola Kontrola mezi výukou a překlady => dle tržeb Zvýšení počtu zahraničních klientů => dle objednávek Navázání dlouhodobé spolupráce se státními nebo evropskými institucemi => dle uzavřených smluv spokojenost zákazníků => ankety na webových stránkách Úspěšnost jednotlivých reklam =>dotazy v objednávkových formulářích
Děkujeme za pozornost!