Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Základní škola Čelákovice
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika Koule.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Přednáška č. 3 Mongeovo promítání Skutečná velikost úsečky.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Řešení polohových konstrukčních úloh
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Tělesa „HRANOL“ Ročník: VII. Vypracovala: ing. Monika Nejedlá Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, okres Mladá Boleslav

Základní informace Škola: Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, okres Mladá Boleslav Autor: ing. Monika Nejedlá Předmět: matematika a její aplikace Anotace: Úvodní hodina do kapitoly pojednávající o hranolech. Seznámení žáků s daným tělesem, příklady hranolů v praxi, jeho definování , aplikace získaných poznatků na početní úlohu Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Popis práce s materiálem Očekávání a cíle Materiál je určený pro práci s dataprojektorem a tabletem Práce se školním sešitem Očekávání a cíle Žáci po absolvování vyučovací jednotky: rozeznají hranol od ostatních těles, definují jeho základní vlastnosti, načrtnou síť hranolu

HRANOL

Co je to HRANOL? Hranol je mnohostěn, který je omezen dvěma shodnými n – úhelníky ležícími v navzájem rovnoběžných rovinách a n rovnoběžníky Tyto rovnoběžníky tvoří plášť hranolu Oba shodné n – úhelníky jsou podstavy hranolu

Proč je krychle také hranolem? Podstavami jsou: čtverce = pravidelné čtyřúhelníky Obě podstavy jsou shodné Plášť krychle je tvořen n (= 4) čtyřúhelníky Hrany jsou navzájem rovnoběžné a mají stejnou délku Výška v je rovna délce hrany

Plášť a výška hranolu Plášť kolmého hranolu se skládá z obdélníků Plášť kosého hranolu se skládá z kosodélníků (popř. kosočtverců) Stěnám hranolu, které tvoří jeho plášť, říkáme boční stěny. Dvě sousední stěny mají společnou boční hranu. Výška hranolu je rovna vzdálenosti navzájem rovnoběžných rovin obou podstav hranolu.

Práce ve dvojici do školního sešitu Úkol: Sestrojte síť pravidelného šestibokého hranolu Řešení:

Zdroje Archiv autora [online]. [cit. 2015-05-24]. Dostupné z: http://jirka008.wz.cz/matematika/prostor/telesa1.html ŠAROUNOVÁ, Alena. Matematika 7. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 212 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-719-6106-X. [online]. [cit. 2015-05-24]. Dostupné z: http://ucse.wz.cz/zajimavosti/telesa/hr_sesti.jpg