NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II TEMA: Matematika 7. roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace Rozšiřování a krácení poměru je zpravidla pro žáky příjemné učivo. Tento materiál jsem využil k zopakování v první části hodiny. Práce žáků byla dobrá. Není potřeba žádných zvláštních pomůcek. Ve výuce jsem ověřil 17. 1. 2012, dobré.
Poměr 3 : 5 8 : 12 25 : 150 Poměr je možné rozšířit a případně i krátit. Krať uvedené poměry na základní tvar.
Rozšiřování a krácení poměru Rozšiř uvedené poměry postupně 3, 5, 10 3 : 7 6 : 5 20 : 13 8 : 3 11: 2 Krať uvedené poměry na základní tvar: 72 : 144 84 : 105 64 : 88 240 : 800
Doplň místo otazníku 3 : 5 = ? : 15 7 : 2 = 21 : ? 35 : 14 = 5 : ? 6 : 9 = 2 : ? 3 : 7 = 33 : ? 4 : 9 = ? : 45 24 : 16 = ? : 4 15 : 12 = ? : 4
Slovní úloha 1 Ve třídě je celkem 28 žáků, z toho 16 chlapců. Vyjádři poměrem a) počet chlapců a počet dívek b) počet chlapců a počet všech žáků c) počet dívek a počet všech žáků Poměry následně uveď na základní tvar.
Slovní úloha 2 Vzdálenost z Nedvědice do Borače je po červené turistické značce 7 km. Na mapě z roku 1985 jsem naměřil tuto vzdálenost 7 cm a na mapě z roku 2009 jsem naměřil 14 cm. Jaká jsou měřítka na mapách? V jakém tvaru se měřítka uvádějí?
Citace Archiv autora.