ROMANTISMUS V ČESKÉ LITERATUŘE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Karel Hynek Mácha - Narozen 16.listopadu 1810 v praze.
Advertisements

Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Česká poezie ve 2. pol. 19. st.. Politická situace 1848 – porážka revoluce  ekonomický růst  Český národní i kulturní život byl v polovině 50 let 19.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rozbor uměleckého textu
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Změny v poezii v 60. letech Mgr. Ludmila Růžičková.
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
ZA, 2. ročník / Literatura 19. století/ Mgr. Veronika Mrkvanová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Romantismus.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Galík, J.: PANORAMA ČESKÉ LITERATURY Bauer, A.: Čeština na dlani, přehled světové a české literatury.
Victor Hugo ( ).
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Osobnosti národního obrození
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady08 Číslo.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Česká literatura v letech
ROMANTISMUS.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Guy de Maupassant
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_47_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Portréty literárních osobností světové literatury
Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Karel Toman Anarchistický buřič.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Existencionalismus, neorealismus
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_112 Téma hodiny: Jiří Wolker Doporučeno pro: 9. ročník základní.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_292  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
KAREL HYNEK MÁCHA Mgr. Michal Oblouk
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_11 Název Karolína Světlá Téma hodiny Skupina.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_19 Název Radek John Téma hodiny Autoři současné.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_20 Název Michal Viewegh Téma hodiny Generace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Mgr. Marie Havránková PROLETÁŘSKÁ POEZIE Literatura 1. pol. 20. stol.
Jan Neruda Open Presentation.
Městská tematika – Ignát Hermann
3. Fáze Národního obrození
Kultura 1. poloviny 19. století
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Česká meziválečná poezie
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
ROMANTISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Kritický realismus - úvod
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁRODNÍ OBROZENÍ TŘETÍ FÁZE
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Romantismus.
VY_32_INOVACE_34 JOSEF KAJETÁN TYL 1808 – 1856.
Transkript prezentace:

ROMANTISMUS V ČESKÉ LITERATUŘE VY_32_INOVACE_31 ROMANTISMUS V ČESKÉ LITERATUŘE

Romantismus v české literatuře ~ 3.etapa NO (1830 – 1848) rozkvět poezie, venkovské prózy, satiry, publicistiky a divadla společensky-radikální typ romantismu se u nás výrazně neprosadil

Biedermeier konec 18. a začátek 19.st. hlavním střediskem Evropa – Rakousko životní styl a umělecký směr měšťanstva souběžně s romantismem, reakce na stejnou situaci, společenské podmínky rozdíl: nerevoltuje, netrpí rozervanectvím měšťané touží po klidu, nevěří na výjimečné individualitu dává přednost postupnému vývoji skromnost, prostota, užitečnost, úcta k drobným věcem láska k vlasti, rodině odevzdanost do vůle Boží, pasivnější přístup ke světu ovlivnil zejména literaturu a užité umění (bytové zařízení, móda – cylindry, štuclíky, kabáty se šosy → „šosáci“)

KAREL SABINA básník, prozaik, novinář, literární kritik a historik radikální politik, člen Repealu autor libret (Prodaná nevěsta) Oživené hroby (1870) nejrozsáhlejší práce román s autobiografickými prvky vězeňský deník, který zobrazuje život několika politických vězňů, kteří se sešli na jedné cele olomoucké věznice koncem 50.let 19.stol.

Zdroj http://www.zazzle.com/biedermeier_fashion_illustration_card-137309093271425026 http://www.jbdesign.it/idesignpro/biedermeier.html http://www.google.com/imgres?um=1&hl=en&safe=off&noj=1&tbm=isch&tbnid=tWK4YRraw9zVBM:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Sabina&docid=jIOlTrdNsvwtfM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Karel_Sabina_1871_Maixner.jpg/225px-Karel_Sabina_1871_Maixner.jpg&w=225&h=282&ei=IpgXUK7mJqj44QSChoGgCw&zoom=1&iact=hc&vpx=181&vpy=130&dur=1524&hovh=225&hovw=180&tx=124&ty=95&sig=116402277693031443806&page=1&tbnh=126&tbnw=102&start=0&ndsp=36&ved=1t:429,r:0,s:0,i:76&biw=1440&bih=740 text vlastní práce autora