DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Advertisements

Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Téma 3: Cíle vzdělávání 3. část
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
AV stručná prezentace.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Struktura výuky.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Zdravá škola.
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Uspořádání učiva a interpretace textu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Výchovně vzdělávací cíle
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Teorie vzdělávání dospělých
Rámcové a školní vzdělávací programy
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vyučovací metody v přírodopise
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Didaktické metody Androdidaktika.
Np2004 DIDAKTIKA TĚLESNÉ VÝCHOVY UPLATŇOVÁNÍ DIDAKTICKÝCH ZÁSAD VE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVĚ … VYUČOVACÍ METODY … VÝCHOVNÉ METODY … 1.PRINCIPY EDUKACE 2.METODY.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Didaktické zásady edukačního procesu
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Didaktika přírodopisu 1 7. seminář: Formulace VVC
Projekt Impuls / Seminář
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Teorie vzdělávání dospělých
Standardy pro základní vzdělávání
Didaktické metody Androdidaktika.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Komunikace učitele se žáky
Sociální dovednosti učitele
Didaktika praktického vyučování technických oborů - 1
Obsah vyučovania Základné pojmy Výber učiva Usporiadanie učiva
Poznávací proces v matematice
Induktivní postupy ve výuce matematiky
Desetinná čísla HRA.
Vyučovací metody v přírodopise
Transkript prezentace:

DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na učitele, na žáka didaktické principy – obecnější zásady didaktická pravidla – konkrétní postupy , pokyny pro správné vedení výuky komplexní rozvoj osobnosti žáka aktivně vědeckost tvořivě spojení teorie s praxí emocionálně individuální přístup k žákům kvalitně uvědomělost a aktivitya názornost trvale soustavnost a přiměřenost

DIDAKTICKÉ ZÁSADY - komplexního rozvoje osobnosti žáka v oblasti cílů kognitivních, afektivních , psychomotorických - vědeckosti v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky - individuálního přístupu k žákům respektujeme individualitu žáka (inkluze) - spojení teorie s praxí aplikace vědomostí a dovedností, smysluplnost obsahu výuky - uvědomělosti a aktivity uvědoměle získané poznatky jsou trvalé, aktivní žák je motivovaný a sám - názornosti nabídnout žákům příklady, ukázky, vizuální vnímání - soustavnosti a přiměřenosti logické uspořádání učiva, pravidelnost, domácí úkoly zpracovala Vladimíra Neužilová