Název prezentace (DUMu):

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Rovnice s absolutními hodnotami
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_18.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Opakování.. Práce se zlomky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_19.
Nerovnice v podílovém tvaru
Nerovnice v podílovém tvaru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 2. Úpravy výrazů Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Logaritmické rovnice.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Povrch a objem koule Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Umořování dluhů Název sady:Posloupnosti a finanční matematika Ročník:2. Číslo.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): Kvadratické rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Název prezentace (DUMu): Buňky
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka II.
Název prezentace (DUMu): Rostlinná pletiva.
Nerovnice v součinovém tvaru
13. Přenášení motivu na materiál pomocí běloby a kopírovacího papíru
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Název prezentace (DUMu):
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Sčítání lomených výrazů
Nerovnice v podílovém tvaru
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Název prezentace (DUMu): Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Lineární rovnice a nerovnice s neznámou ve jmenovateli Tematická oblast: Rovnice a nerovnice Ročník: 1. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0369 Datum vzniku: Září 2012 Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.

ANOTACE Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Rovnice a nerovnice je seznámit žáky s různými typy rovnic a jejich řešením. Sada je vhodná pro přímou výuku i k samostudiu Jednotlivé DUMy jsou určeny pro žáky 1. ročníku nástavbového studia oboru podnikání. Tato prezentace je zaměřena na řešení lineárních rovnic a nerovnic s neznámou ve jmenovateli.

Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli

Př. 1 Vyřešte lineární rovnici Určíme podmínky: Rovnici vynásobíme společným jmenovatelem Zkontrolujeme, zda řešení vyhovuje podmínkám

K = ∅ Př. 2 Vyřešte lineární rovnici Určíme podmínky: Rovnici vynásobíme jmenovatelem Zkontrolujeme, zda řešení vyhovuje podmínkám K = ∅

Lineární nerovnice s neznámou ve jmenovateli

Př. 1 Vyřešte lineární nerovnici Určíme podmínky:

Nerovnici vynásobíme jmenovatelem: Výraz (x + 2) není vždy kladný, resp. pro některá čísla je záporný a pro jiná kladný. Musíme určit, pro která čísla je jmenovatel kladný (potom nebudeme měnit znaménko nerovnice) a pro která záporný (budeme měnit znaménko nerovnice Jmenovatel je kladný Jmenovatel je záporný

K1 = ∅ Jmenovatel je kladný Jmenovatel je záporný Násobíme kladným číslem ⇒ znaménko nerovnice se nemění Máme dvě podmínky K1 = ∅

Násobíme záporným číslem ⇒ znaménko nerovnice se MĚNÍ Jmenovatel je kladný Jmenovatel je záporný Násobíme záporným číslem ⇒ znaménko nerovnice se MĚNÍ Máme dvě podmínky

K1 = ∅

+ − − − − + − + − Druhý způsob řešení −∞;−6 −6;−2 −2;∞ Nerovnici převedeme na podílový tvar s nulou na jedné straně −∞;−6 −6;−2 −2;∞ + − − − − + − + −

Př. 2 Vyřešte lineární nerovnici Určíme podmínky: Kdybychom chtěli nerovnici vynásobit společným jmenovatelem, tj. (x-3)(x+1), museli bychom složitě určovat, pro která x je výraz kladný a pro která záporný.⇒ Použijeme druhou metodu. Nerovnici převedeme na podílový tvar

Nulové body: -3 -1 3

Použité zdroje: Veškerý text je dílem autora materiálu.