Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Ve školní praxi Koučink. Co je to koučink? Koučink je často zaměňován s jinými činnostmi, zejména s poradenstvím, mentoringem a terapií, od kterých se.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Projekt: Šance pro každého žáka
Jsou venkovské školy horší než městské?
Autodiagnostika v práci učitele
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Projektivní techniky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Odborná praxe v Německu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Pracovní porada Pracovní list.
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Výklad jako jedna z metod výuky
Pracovní porada Pracovní list.
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Základní informace o poskytovateli
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Didaktické zásady Literatura:
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Zpětná vazba – Johariho okno
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Rešerše.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
Vykazování postupu nebo stavu
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Synergie manažerského týmu
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Psychologie test.
Reflexe: teorie a modely
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
IVP a PlPP – jen staronové zkratky nebo užitečné dokumenty?
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
2. fáze výcviku řidičů.
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Dneska se něco naučíme o matematice
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Specializace v sociální práci
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru

Kde se učitelé učí? Kde se učíte Vy? Hodnocení provází výuku neustále, je přítomné v bazální komunikační struktuře. Příklad dokládá, že v interakci s každým žákem neustále dochází k hodnocení. Jak učitelka hodnotila? Co kdy říkala? Věděli byste pojmy z podzimu? Vidíme, že hodnocení má řadu podob, z nichž ta nejníže položená je pozitivní a negativní a zejména formativní a verifikační.

Hodnocení provází výuku neustále, je přítomné v bazální komunikační struktuře. Příklad dokládá, že v interakci s každým žákem neustále dochází k hodnocení. Jak učitelka hodnotila? Co kdy říkala? Věděli byste pojmy z podzimu? Vidíme, že hodnocení má řadu podob, z nichž ta nejníže položená je pozitivní a negativní a zejména formativní a verifikační.

Reflexe z lat. reflecto = obracet zpět, odrážet myšlenkový proces pokoušející se restrukturovat zkušenost, problém nebo znalosti cílem je lepší porozumění nebo zlepšení praktického jednání jedince Hodnocení provází výuku neustále, je přítomné v bazální komunikační struktuře. Příklad dokládá, že v interakci s každým žákem neustále dochází k hodnocení. Jak učitelka hodnotila? Co kdy říkala? Věděli byste pojmy z podzimu? Vidíme, že hodnocení má řadu podob, z nichž ta nejníže položená je pozitivní a negativní a zejména formativní a verifikační.

Reflexe reflexe v akci (intuitivní podoba) vs. reflexe po akci

Korthagen: ALACT model Jednání 6

Korthagen: ALACT model Jednání Zpětný pohled na jednání What happened? 7

Korthagen: ALACT model Uvědomění si podstatných aspektů Jednání Co bylo důležité? Zpětný pohled na jednání What happened? 8

Korthagen: ALACT model Vytvoření alternativních postupů K jakým důsledkům to povede? Uvědomění si podstatných aspektů Jednání Co bylo důležité? Zpětný pohled na jednání What happened? 9

Korthagen: ALACT model Bez teorie to nepůjde K jakým důsledkům to povede? Uvědomění si podstatných aspektů Vyzkoušení Jednání Co bylo důležité? teorie Zpětný pohled na jednání What happened? 10

Úkol č. 1 - jednání NÁPAD: Promyslete, co byste mohli naučit Vašeho souseda / sousedku. PROZKOUMÁNÍ TERÉNU: Seznamte se s ní / s ním, ať víte, jaké má znalosti. PLÁN: Připravte si plán tzv. mikrovyučování v délce do 3 minut. AKCE: Pusťte se s chutí do toho!

Úkol č. 2 – zpětný pohled na jednání NÁVRAT K situaci. Pomozte si otázkami: Co jste chtěla / chtěl? Co chtěli vaši žáci? Co jste dělala / dělal? Co dělali vaši žáci? Na co jste myslela / myslel? Na co mysleli? Jak jste se cítila / cítil? Jak se cítili?

Úkol č. 3 – uvědomění si důležitých aspektů HODNOCENÍ SITUACE. Co bylo důležité? Co bylo v rozporu? Na co je podle Vás potřeba se zaměřit?

Úkol č. 4 – vytvoření alternativních postupů VYTVÁŘENÍ PLÁNU. Jak je možné udělat to příště? Je více variant? Pro kterou se rozhodnout?

Účel reflexe Reflexe umožňuje: uvědomit si intuitivní porozumění potvrdit si účinnost pedagogických postupů zdokonalit pedagogické postupy korigovat méně účinné postupy řešení pedagogických situací předcházet problémovým pedagogickým situacím, resp. řešit je učit se ze zkušenosti (celoživotní učení) spojit teorii a praxi