Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Genetika člověka.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Život na Zemi.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49
Obecná biologie.
Základy přírodních věd
Obecná charakteristika živých soustav
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_14.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostliny.
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.11.
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_20 Tematická.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Biologie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PROJEVY ŽIVOTA.
Základy biologie člověka
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Co jsme již poznali.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_334_Vlivy prostředí na zdraví člověka Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Chemické složení živých organismů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_19_28_Genetika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_BUŇKA 1_P1-2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
2. Organismus a prostředí Základy ekologie pro střední školy 1.
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
3. Vlastnosti živých soustav
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_302_Charakteristika živých soustav Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Ing. Lenka Dohnalová Průřezové téma Člověk a životní prostředí Tématický celek Ročník 1. Datum tvorby 21. 8. 2012 Datum a místo ověření 14.9. 2012, biologie 1.Za Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Učební materiál je určen pro výklad nové látky o charakteristice živých soustav (obecných vlastnostech organismů). Prezentace je vhodná také pro opakování učiva, případně k samostudiu. Učební materiál umožňuje přehlednější a snadnější způsob vysvětlení učiva. Klíčová slova obecné vlastnosti organismů, organizace, metabolismus, dráždivost, reprodukce, dědičnost, proměnlivost, evoluce, rozmanitost Metodický pokyn Učební materiál je možno použít pro výklad nového učiva, k opakování učiva i k samostudiu. Při výkladu látky je možné využít postupného zobrazování informací k jednotlivým tématům a tím je dán prostor pro práci s žáky. Na konci učebního materiálu jsou umístěné otázky k procvičení probraného učiva. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Charakteristika živých soustav

Obecné vlastnosti organismů vlastnosti společné všem organismům, kterými se odlišují od neživých přírodnin

Typy vlastností organismů Organizace Metabolismus Dráždivost Reprodukce Dědičnost a proměnlivost Evoluce Rozmanitost

1. Organizace živé systémy jsou složité s vysokým stupněm uspořádání rozlišujeme buněčnou, orgánovou, populační aj. každá část je ve vztahu i k jiným systémům během života jedince se jeho vnější a vnitřní organizace mění a stává složitější

2. Metabolismus přeměna látek a energií je soubor chemických dějů katalyzovaných enzymy, pomoci kterých živé organismy z přijatých látek vytvářejí látky pro stavbu svého těla, nebo tyto látky využívají jako zdroj energie

3. Dráždivost schopnost živých organismů reagovat na podněty prostředí na podněty organismy reagují přizpůsobením pohybem smrtí

4. Reprodukce rozmnožování schopnost vlastní všem živým organismům je nezbytná k přežití a udržení druhu

5. Dědičnost a proměnlivost výlučná slastnost živých organismů dědičnost = schopnost přenášet dědičnou informaci uloženou v molekulách DNA z jedné generace na druhou → potomci jsou podobní rodičům při rozmnožování v potomstvu vznikají různé odchylky, kterými se liší od rodičů = proměnlivost

6. Evoluce vývoj živé organismy se neustále dlouhodobě přizpůsobují měnícím se podmínkám trvá na Zemi již 3,5 miliard let a vedla k současné rozmanitosti života

7. Rozmanitost nejnápadnější vlastnost živého světa projevuje se na všech organizačních úrovních od buněk až po celou biosféru nejzajímavější je na úrovni druhů

Opakování Vysvětlete, co to jsou obecné vlastnosti organismů. Vyjmenujte, jak reagují organismy na podněty a uveďte příklady. Vysvětlete, jaký je rozdíl mezi dědičností a proměnlivostí. Vysvětlete, co je to proměnlivost a uveďte příklad.

5. K uvedeným pojmům přiřaďte správné tvrzení vývoj rozmnožování odchylky mezi potomky a rodiči přeměna látek a energie podobnost potomků s rodiči reakce organismů na podněty z prostředí metabolismus dráždivost reprodukce dědičnost proměnlivost evoluce