Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.06_predlozka_fur_privlastnovaci_zajmeno Datum : 8. 11. 2011 Ročník : osmý Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Předmět : Německý jazyk Název: Předložka für + přivlastňovací zájmeno Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník Tvary os. a přivlastňovacích zájmen ve 4. pádu, podklad pro komunikaci ve třídě – pro koho máme dárky.
Doufám, že stále umíme členy 4. pádu. Připomeneme si : Němčina pro 8. třídu Doufám, že stále umíme členy 4. pádu. Připomeneme si : Rod mužský rod ženský rod střední den die das einen eine ein
Němčina pro 8. třídu. Pamatuj : Po předložce für je vždy 4. pád. Pokud je před podstatným jménem zájmeno, nahrazuje člen určitý i neurčitý. Přivlastňovací zájmeno přibírá ve 4. pádu ve spojení s podstatným jménem stejnou koncovku jako člen určitý.
Němčina pro 8. třídu. Petr koupil dárky k vánocům. Pro koho má Petr Knihu ? Für wen hat Petr das Buch ? Pro jeho otce. Für seinen Vater.
Němčina pro 8. třídu Für wen hat Petr die Blume ? Für seine Mutter. Für wen hat Petr das Auto? Für seinen Bruder.
Němčina pro 8. třídu. Für wen hat Petr das Poster? Für seine Schwester. Und für wen hat Petr die Wurst? Für seinen Hund.
Němčina pro 8. třídu. Nakup dárky – vyprávěj a napiš, co jsi pro koho koupil. Für wen hast du das Buch, den Ball, die Gitarre? Und den Füller?
Vyprávěj, pro koho mají dárky tvoji kamarádi. Němčina pro 8. třídu. Vyprávěj, pro koho mají dárky tvoji kamarádi. Für wen hat Martina das Bild? Pro její maminku? Ne, pro její tetu. Und für wen hat David die Lampe? Pro jeho babičku? Ne, pro jeho dědu.
METODIKA Němčina pro 8. třídu. Cílem hodiny je procvičit používání předložky für ve spojení s přivlastňovacími zájmeny. Nejprve si připomeneme tvary členů podst. jmen ve 4. pádu. Přečteme a zapíšeme do sešitů zásady pro užívání přivlast. zájmen. Přejdeme k procvičování. Blíží se vánoce. Nejprve přečteme, jaké dárky nakoupil pro své blízké Petr, žáci se navzájem ptají a odpovídají podle vzoru. Pak začnou nakupovat všichni. Každý napíše, co má pro koho nakoupené. Buď vybere z nabízených dárků nebo vymyslí jiné. Pak se opět vzájemně ptají a odpovídají. Žáci pracují ve dvojicích, ev. ve skupinkách 4 – 5ti žáků.Vyprávějí s,i co jejich kamarádi koupili pro své blízké. Snažíme se o jednoduchou konverzaci s používáním přivlastňovacích zájmen.
Němčina pro 8. třídu. Zdroje : Kliparty Office www.Office.Microsoft.com