NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti AUTOR Mgr. Ema Koťátková PŘEDMĚT Český jazyk NÁZEV DUM Zapomnětlivá veverka ROČNÍK 2. ČÍSLO MATERIÁLU VY_12_INOVACE_2_01_CJ_Zapomnětlivá veverka DATUM TVORBY 23.2.2014 ANOTACE Tento materiál je zařazen do vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, žáci procvičují čtení s porozuměním, doplňují k slovům rýmy, odpovídají na otázky k básni.
Zapomnětlivá … Jindřich Balík Doplň název básně. Zapomnětlivá … Jindřich Balík … se mlsně hladí po bříšku: sedí v mechu u hromady oříšků. Jeden, dva, tři, čtyři, pět …, kdopak mně ten šestý sněd? Ach, má hlava děravá, oči k nebi zvedla – vždyť já jsem ten oříšek, sama ráno snědla!
V BÁSNI SE PÍŠE O VEVERCE. O kom se v básni píše? V BÁSNI SE PÍŠE O VEVERCE.
oříšků sněd snědla po bříšku pět zvedla Doplň ke slovům rýmy: Přečti si znovu báseň. Doplň ke slovům rýmy: po bříšku pět zvedla oříšků sněd snědla
Odpověz na otázky Jak se báseň jmenuje? Kde sedí veverka? Nad čím veverka přemýšlí? Kolik má na hromadě oříšků? ODPOVĚDI: Veverka sedí v mechu. Veverka přemýšlí nad šestým oříškem, kdo jí ho snědl. Veverka má na hromadě 5 oříšků.
Použité zdroje: HORÁKOVÁ, Z., JANÁČKOVÁ, Z., PROCHÁZKOVÁ, E. Čítanka pro 2. ročník základní školy. Nová škola, Brno, 2002. ISBN 80-7289-043-3. Galerie Klipart MS Office