Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
1. Schopnosti přímého, sebevědomého chování respektujícího sebe i okolí říkáme … Asertivita
2. Vyjmenujte alespoň 3 pravidla, která musíme respektovat při úspěšném prodeji: Zachovat klid, nejednat ve stresu, pod časovým tlakem, neuspěchat návrhy, ovládat nonverbální komunikaci, dát na první dojem, poznat potřeby partnera…
3. Co může v řeči těla znamenat, pokud se náš partner při rozhovoru chytá za uši? Nechce to slyšet
4. Pokud se asertivně domáhám svého tím, že stále opakuji svůj požadavek, uplatňuji techniku… Gramofonové desky
5. Vyjmenujte 3 kroky důležité pro úspěšné vyřešení konfliktu: Najděte vhodné místo a čas Popište chování druhého a to, co vám na něm vadí Snažte se pochopit druhého Hledejte řešení Podpořte druhého v jeho předsevzetí
6. Vyjmenujte 3 zásady poskytování efektivní zpětné vazby: Reflektujeme, co jsme slyšeli/viděli Používáme popisný jazyk bez hodnotících přídavných jmen Mluvíme za sebe Vyvarujeme se slov nikdy, vždy, pokaždé… Nesrovnáváme Nevnucujeme příliš rychle vlastní představy a řešení
7. Model jednání, ve kterém podlehneme silnějšímu je … Manipulace
8. Co dělá ten, kdo aktivně naslouchá 8. Co dělá ten, kdo aktivně naslouchá? Udržuje oční kontakt Přemýšlí o tom, co slyší Parafrázuje Klade doplňující otázky Nenabízí hned svá řešení
9. Manipulační technika, ve které manipulátor vyšle 2 navzájem si odporující zprávy se nazývá …….. ……….. . Jak se jí můžeme bránit? Dvojitá vazba Otázkou: „Co si vlastně přeješ?“
10. Čím se liší motivace vnitřní od vnější 10. Čím se liší motivace vnitřní od vnější? Vnitřní – založená na potřebách člověka Vnější – odměna či trest
11. Vyjmenujte tři klíčová pravidla pro prezentaci na veřejnosti: Zaujmout posluchače Pracovat s hlasem a gesty Vyžádat si prostor Zjistit si co nejvíc o publiku a místě