Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Asertivita.
pro společnost Chodura
Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
HelpDesk – Celní správy ČR
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
IveHale s.r.o..
Lidská komunikace.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Prezentační dovednosti
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
CHARAKTERISTIKA znaky.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
JAK ZDŮRAZNÍME GESTIKULACÍ SVÁ SLOVA? A KTERÁ GESTA BYCHOM POUŽÍVAT NEMĚLI.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
ASERTIVITA.
Vyhodnocení existence využitelného projektu potřeba ekonomického chování => realizace průzkumu, zda existuje využitelný projekt – neřešit již vyřešené.
Komunikace s rodiči.
KOMUNIKACE SE SENIORY Olga Bürgerová.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Prezentační dovednosti 2015 Vítám Vás na dnešním semináři Prezentační dovednosti II.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ZÁKLADY ASERTIVITY.
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Komunikační inteligence. Cíle a obsah kurzu  definice asertivity  charakteristiky pasivity, pasivní agresivity, agresivity a asertivity.
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
Prezentační techniky  Vytvořit bez mluvení řady podle zadaných parametrů (barva vlasů atd.), co nejrychleji  Smysl: zpětná vazba ke spolupráci.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Komunikace Asertivita. Komunikace Asertivita ceskatelevize
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Pravidla chování, právo a morálka
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Komunikace Řešení konfliktů. Komunikace Řešení konfliktů.
Sebepoznání a sebepojetí
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Asertivita.
Komunikace Hodnocení druhých. Komunikace Hodnocení druhých.
Temperament, charakter, motivace
Prezentační a komunikační dovednosti
NÁSTROJE KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2013/14.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)

1. Schopnosti přímého, sebevědomého chování respektujícího sebe i okolí říkáme … Asertivita

2. Vyjmenujte alespoň 3 pravidla, která musíme respektovat při úspěšném prodeji: Zachovat klid, nejednat ve stresu, pod časovým tlakem, neuspěchat návrhy, ovládat nonverbální komunikaci, dát na první dojem, poznat potřeby partnera…

3. Co může v řeči těla znamenat, pokud se náš partner při rozhovoru chytá za uši? Nechce to slyšet

4. Pokud se asertivně domáhám svého tím, že stále opakuji svůj požadavek, uplatňuji techniku… Gramofonové desky

5. Vyjmenujte 3 kroky důležité pro úspěšné vyřešení konfliktu: Najděte vhodné místo a čas Popište chování druhého a to, co vám na něm vadí Snažte se pochopit druhého Hledejte řešení Podpořte druhého v jeho předsevzetí

6. Vyjmenujte 3 zásady poskytování efektivní zpětné vazby: Reflektujeme, co jsme slyšeli/viděli Používáme popisný jazyk bez hodnotících přídavných jmen Mluvíme za sebe Vyvarujeme se slov nikdy, vždy, pokaždé… Nesrovnáváme Nevnucujeme příliš rychle vlastní představy a řešení

7. Model jednání, ve kterém podlehneme silnějšímu je … Manipulace

8. Co dělá ten, kdo aktivně naslouchá 8. Co dělá ten, kdo aktivně naslouchá? Udržuje oční kontakt Přemýšlí o tom, co slyší Parafrázuje Klade doplňující otázky Nenabízí hned svá řešení

9. Manipulační technika, ve které manipulátor vyšle 2 navzájem si odporující zprávy se nazývá …….. ……….. . Jak se jí můžeme bránit? Dvojitá vazba Otázkou: „Co si vlastně přeješ?“

10. Čím se liší motivace vnitřní od vnější 10. Čím se liší motivace vnitřní od vnější? Vnitřní – založená na potřebách člověka Vnější – odměna či trest

11. Vyjmenujte tři klíčová pravidla pro prezentaci na veřejnosti: Zaujmout posluchače Pracovat s hlasem a gesty Vyžádat si prostor Zjistit si co nejvíc o publiku a místě