STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační schopnosti v atletice
Advertisements

FÁZE OBLOUKU.
Senzomotorika prevence proti zranění, návrat po zranění, rozvoj koordinace, posilovací cvičení … Zásady: chodidlo (a) stojné musí být vždy mírně nakloněné.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
“IAAF KIDS’ ATHLETICS” DOPLŇKOVÉ DISCIPLÍNY KINDERIÁDY
Trénink atletických skoků
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Atletická průprava pro canicross
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Historie překážkového běhu
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
TROJSKOK 1896 OH – Conolly 13,71m 1936 Berlín –Tijama 16,00m 1960 Schmidt – 17,03m Sanějev,Oliviera,Edwars - 18,29(1995) Mikuláš-17,53(1988) Kravetsová.
Metodika jízdy v obřím slalomu a slalomu Nápravná cvičení pro odstraňování chyb v technice Jan Fiedler.
Historie krátkých sprintů
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Starty Účelem startu je zajistit podmínky pro maximálně rychlé zahájení běhu Obr.11.
Která čísla označují správné držení těla?
Mgr. Eliška Geržová FN Motol. ONEMOCNĚNÍ CHARCOT – MARIE – TOOTH řazeno mezi dědičné neuropatie postižení nervového systému - nejčastěji periferní části.
ATLETIKA v programu kombinovaného studia TVS Bc. PaedDr. Jitka Vindušková, CSc. Katedra atletiky FTVS UK Praha Tento projekt je spolufinancován Evropským.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_02_Rozvoj rychlosti TÉMA.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Instruktor lyžování Metodická komise ÚZL SL ČR © 2008 jen pro vnitřní potřebu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
U6, U7 (2x týdně trénink cca min) PO - pohybová cvičení, technické dovednosti – HČJ PA - hry malých forem (1/1,2/2,1/2,2/1) U8,U9 (3x týdně trénink.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Závodní chůze: práce paží 1
Posilovací cvičení - břicho a hýždě
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Závodní chůze: problém nedopnutého kolena
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
STARTOVNÍ SKOK Z BLOKU Lekce č. 21
TECHNIKA MOTÝLEK – modifikace delfínového vlnění Lekce č. 20
TECHNIKA MOTÝLEK – delfínové vlnění Lekce č. 19
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Závodní chůze: problém kontaktu se zemí
Historie překážkového běhu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Fyziologie sportovních disciplín seminář Martina Novotná
Za jógou se zvířátky I. část
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Protahovací cvičení pro dolní končetiny
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Metodický dopis běhu na lyžích pro OSÚ ZS SL ČR (2017)
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Název projektu : Rozvoj ICT ve výuce na střední škole Registrační číslo projektu: č. projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0921 Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T. G. Masaryka 4 Kód dumu: VY_32_INOVACE_TV_173 Tematická oblast: Tělesná výchova a výchova ke zdraví Předmět: Tělesná výchova Datum tvorby: únor 2014 Anotace: Materiál slouží k teoretickému výkladu a názorné ukázce na téma: Běhy Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny. Součástí jsou obrázky, které slouží k praktické ukázce.

Běhy hladké

Charakteristika běhu patří mezi základní lidskou lokomoci má cyklický charakter (neustále se opakuje základní prvek, tj. běžecký krok) rychlost běhu je ovlivněna délkou a frekvencí jednotlivých kroků cílem je přemístění těžiště po stanovené dráze v co nejkratším čase

Fáze běhu Oporová fáze = rozlišujeme v ní dokrokovou a odrazovou fázi, které jsou od sebe rozlišeny momentem vertikály Letová fáze = nastává po ztrátě kontaktu se zemí, odrazová noha se po doznění odrazu stává nohou švihovou

Technika rozlišujeme: šlapavý způsob běhu - pro zrychlení (startovní výběh) švihový způsob běhu - k udržení potřebné rychlosti oba způsoby běhu se využívají i v dalších atletických disciplínách

Charakteristika švihového způsobu běhu slouží k ekonomickému udržování rychlosti běhu došlap je realizován před svislou těžnici chodidlo se po došlapu odvinuje, dochází k dvojité práci kotníků trup je vzpřímený s tendencí pohybu dopředu délka a frekvence kroku je stabilizována svaly se uvolňují, využívá se setrvačnosti pohybu

Charakteristika šlapavého způsobu běhu slouží k rozvinutí běžecké rychlosti došlap je realizován za svislou těžnicí chodidlo se neodvinuje, běh je realizován po špičkách délka a frekvence kroku se mění, narůstá délka kroku a zrychluje se frekvence kroku

Atletická běžecká abeceda zahrnuje různá dynamická cvičení běžeckého a skokanského charakteru využívá se: k rozcvičení k odstraňování nevhodných návyků ke zdokonalování techniky běhu k rozvoji kondičních a koordinačních schopností

Lifting Špičky chodidel jsou ve stálém kontaktu se zemí. Při postupném odvíjení chodidla od podložky se pata zvedá až do maximální výše od země, koleno je vysouváno vpřed. Druhá noha protlačuje koleno co nejvíce vzad, což tlačí patu k zemi. Boky protlačujeme vpřed, pánev mírně podsazena. Paže vykonávají uvolněný běžecký pohyb.

Skipink Stehno švihové nohy zvedáme do horizontální polohy, trup si udržuje běžecký náklon. Při došlapu na špičku je kotník zpevněn. Oporová noha v momentě odrazu prochází úplnou extenzí, odraz provádíme rychle.

Zakopávání Intenzivní střídavé zašvihávání bérců s minimálním rozsahem pohybu stehen. Paty se téměř nebo úplně dotýkají hýždí. Stehno zůstává v prodloužení trupu. Došlap i odraz je proveden ze špičky, trup je vzpřímený, paže se pohybují běžecky.

Předkopávání Běh na téměř natažených nohách, došlap provádíme aktivně. Špička je před kontaktem se zemí ve flexi. Odraz je proveden ze špičky co nejrychlejším dopnutím v kotníku, tzv. zahrábnutí pod sebe. Trup vzpřímen, pánev podsazená.

Zdroje NOSEK, Martin; VALTER, Ladislav. Hladké běhy [online]. [cit. 7.4.2014]. Dostupný na WWW: http://pf.ujep.cz/~nosek/atletika/hladke.html NEUVEDEN. Atletika I [online]. [cit. 7.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.clanordo.estranky.cz/clanky/atletika-i/ NEUVEDEN. Didaktika atletiky pro základní školy [online]. [cit. 7.4.2014]. Dostupný na WWW: https://is.muni.cz/do/fsps/e-learning/didakt_atletiky/beh.html www.office.microsoft.com