Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
Cena v pojetí marketingu
Mikroekonomie I Člověk ekonomický a tržní systém
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Ekonomická gramotnost
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Mikroekonomie I Formování trhu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Formování trhu Základní elementy trhu.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Dokonalá konkurence (DK)
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Trh Pavel Šuranský.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Trh Božena Genrtová.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
2 JAK FUNGUJE TRH.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
2 JAK FUNGUJE TRH.
ZÁKLADY EKONOMIE vyučující:
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
Finanční a kapitálový trh VOKT (P-1)
Ing. Veronika Dostálková MBA
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Dokonalé a nedokonalé trhy TNH 1 – 3. seminář
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Trh a tržní mechanismus TNH 1 – 1. seminář
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2) Pavel Seknička

Co je trh? Role ceny na trhu Trh je mechanismus, jehož prostřednictvím se kupující a prodávající střetávají, aby určily cenu zboží a množství, jež se nakoupí a prodá. Cena je hodnota vyjádřena v penězích. Ceny koordinují rozhodování výrobců a spotřebitelů na trhu. Prostřednictvím cen se udržuje rovnováha na trhu Vyšší ceny Nižší ceny

Funkce trhu Informační (cenotvorná) Alokační Motivační Dále můžeme hovořit i o funkci distribuční a redistribuční, funkci stimulační apod.

Funkce cen Informační Motivační Alokační Distribuční (blíže viz Holman, R.: Ekonomie. Praha, C. H. Beck, 2011, 5. vydání, str. 14 – 17)

Ekonomický koloběh Ekonomika funguje jako nepřetržitý koloběh. V ekonomickém koloběhu se reflektují: Segmenty trhů: trh zboží a služeb, trh výrobních faktorů, finanční trh Ekonomické subjekty: domácnosti, firmy, stát Toky: peněžní (finanční) a komoditní(věcné) Ekonomický koloběh může být úplný a neúplný, otevřený a uzavřený.

Základní principy trhu Trh jako koordinační mechanismus Konkurence Vlastnictví Podnikavost (podnikání) Inovace (tvorba)

Dělba práce Specializace Divezifikace