Hudba Test Poslech POJMY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
Advertisements

HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Ludwig van beethoven –
Klasicismus v české hudbě
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Rozčlenění hudebního vývoje
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
Klasicismus v evropské hudbě
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Otázky jsou vybrány z DUM č
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Klasicismus.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Gymnázium Židlochovice kvarta
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Dějiny evropské hudby BAROKO Skladatelé Evropa Čechy úkoly
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
Test k ověření znalostí z HV
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Dějiny evropské hudby KLASICISMUS Wolfgang Amadeus Mozart život dílo poslech projekt.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Dějiny evropské hudby KLASICISMUS
Výtvarné umění Test Poslech POJMY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Hudba Test Poslech POJMY KLASICISMUS Hudba Test Poslech POJMY

Vyber ze 3 možností správnou odpověď. TEST Vyber ze 3 možností správnou odpověď.

a) jednoduchost, souměrnost, pravidelnost, střídmost, přehledná forma, důraz na rozumový přístup k tvorbě b) ohromující rozměry, složitá výstavba díla, velkolepost, zdobnost, princip kontrastu v uplatnění vyjadřovacích prostředků, náboženský ráz tvorby c) uvolněnost vyjadřovacích prostředků, citovost výrazu, zobrazování lidských prožitků, obdiv k historii, okouzlení přírodou, inspirace folklórem 1. Která z následujících CHARAKTERISTIK nejlépe vystihuje podstatu KLASICISMU?

a) umění antického Řecka a Říma b) křesťanství c) lidové umění mimoevropských kultur 2. Jedním z určujících INSPIRAČNÍCH zdrojů klasicismu bylo a) concerto grosso b) madrigal c) symfonie 3. Který z uvedených SKLADEBNÝCH DRUHŮ vznikl v klasicismu? a) orchestrální skladba, v níž se jediné téma opakuje ve stále se obměňující instrumentaci b) skladba, která je utvořena jako ucelený soubor několika samostatných částí (vět) c) skladba, v níž jsou vytvářeny variace k jednomu, stále se opakujícímu tématu v hluboké poloze 4. CYKLICKÁ skladba je

a) expozice, provedení, těsna b) expozice, provedení, závěr c) expozice, provedení, kadence 5. ČÁSTI sonátové formy se nazývají a) Antonio Salieri b) Christoph Willibald Gluck c) Joseph Haydn 6. Představitelem VÍDEŇSKÉ ŠKOLY je kromě Mozarta a Beethovena a) Jan Campanus Vodňanský b) Jakub Jan Ryba c) Adam Michna z Otradovic 7. Který z uvedených skladatelů reprezentuje klasicismus v ČESKÉ HUDBĚ?

c) František Xaver Dušek a) Josef Mysliveček b) František Škroup c) František Xaver Dušek 8. Mezi významné představitele české hudební EMIGRACE 17. a 18. století patří a) housle b) varhany c) klavír 9. Který HUDEBNÍ NÁSTROJ byl zdokonalen v období klasicismu? a) housle, harfa, viola, kontrabas b) housle, viola, violoncello, kontrabas c) 1. housle, 2. housle, viola, violoncello 10. SMYČCOVÉ KVARETO, jehož otcem je nazýván Haydn, tvoří

Po vyslechnutí ukázky urči autora skladby a název díla. Joseph Haydn: Koncert pro trubku a orchestr, 3. věta, rondo+kadence Joseph Haydn: Symfonie č. 94 G dur S ÚDEREM KOTLŮ, 2. věta Joseph Haydn: Symfonie č. 101 D dur HODINY, 2. věta Wolfgang Amadeus Mozart: Turecký pochod Wolfgang Amadeus Mozart: Malá noční hudba, 1. věta Wolfgang Amadeus Mozart: Malá noční hudba, 3. věta Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert pro flétnu a harfu C dur Ludwig van Beethoven: Pro Elišku Ludwig van Beethoven: Symfonie č. 5 c moll OSUDOVÁ, 1. věta Ludwig van Beethoven: Symfonie č. 9 d moll, ÓDA NA RADOST, 4. věta Ludwig van Beethoven: sonáta MĚSÍČNÍ SVIT cis moll

OPAKOVÁNÍ POJMŮ Vybraný student, sedící zády k interaktivní tabuli, má vyslovit slovo/slova, jež se na tabuli objeví. Ostatní studenti pokládají vybranému otázky tak, aby dané slovo uhodl.

symfonie

cyklická sonáta

sonátová forma

expozice

provedení

repríza

smyčcový kvartet

smyčcové kvarteto

První vídeňská škola

Amadeus

van

Joseph

Josef

Il divino Boemo

Ryba

Dušek

Bertramka

Česká mše vánoční

S úderem kotlů

Malá noční hudba

Turecký pochod

Kouzelná flétna

Osudová

Óda na radost

Friedrich Schiller