Charakteristika výukového materiálu Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová Základní škola a mateřská škola Plzeň-Božkov, Vřesinská 17, příspěvková organiazce Charakteristika výukového materiálu Autor Mgr. Jana Boháčová Datum vytvoření VM 21.11. 2012 Cílová skupina – ročník 5.třída Vzdělávací oblast Jazyková gramotnost Předmět Český jazyk Druh VM PowerPoint – prezentace + pracovní list Tématický celek Zdvojené souhlásky Klíčová slova Zdvojené souhlásky -zz- -z -,-jj- -j-, -kk-, -k-,-ll- -l-, -cc- -c- Anotace Cvičení k upevnění znalostí českého jazyka Pracovní list k procvičení učiva
Strana 4 - 6 -8 - procvičování zdvojených souhlásek. Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová Metodický postup Strana 4 - 6 -8 - procvičování zdvojených souhlásek. Strana 5 -7 - 9 - žáci si kontrolují svoji práci. Jednotlivé úkoly mohou žáci doplňovat samostatně nebo ve dvojicích . Strana 10 - k zopakování a ověření znalostí slouží pracovní list. Citace Při sestavování výukového programu byl využit Power Point. Výukový materiál je dostupný z www.zsplzenbozkov.cz
Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová Zdvojené souhlásky
- zz- nebo –z- - stromeček, který září je…………..………………… Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová - zz- nebo –z- - stromeček, který září je…………..………………… - dítě, které nemá zuby je ………………………….. - ještěrka, která nemá nohy je ……………………. - hmota, která nemá tvar je ………………………… - býk, který zuří je ………………………………………. - člověk, který se zlobí je …………………………….
ŘEŠENÍ - stromeček, který září je rozzářený Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová ŘEŠENÍ - stromeček, který září je rozzářený - dítě, které nemá zuby je bezzubé - ještěrka, která nemá nohy je beznohá - hmota, která nemá tvar je beztvará - býk, který zuří je rozzuřený - člověk, který se zlobí je rozzlobený
-jj- nebo –j- - krajina, která je nejvíce na jih je ……………… Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová -jj- nebo –j- - krajina, která je nejvíce na jih je ……………… - nůž, který je hodně ostrý je ……………………. - nejvíce jedovatá rostlina je …………………….. - velice lahodný nápoj je …………………………… - velmi jednoduché řešení je……………………..
ŘEŠENÍ - krajina, která je nejvíce na jih je nejjižnější Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová ŘEŠENÍ - krajina, která je nejvíce na jih je nejjižnější - nůž, který je hodně ostrý je nejostřejší - nejvíce jedovatá rostlina je nejjedovatější - velice lahodní nápoj je nejlahodnější - velmi jednoduché řešení je nejjednodušší
Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová -kk- nebo -k- , -ll- nebo -l-, -cc- nebo -c- k doplnění použij slov z nabídky jádro v …………………. houska je ………………. ..…….………...……..piva tvaroh je………………… červení ………………… ..……………………návrat temná………………….. ……….………….…polštář vajíčko uvařené na…………….. měkká,půllitr,pecce, měkký,brzký, raci, na měkko, půlnoc, měkoučký
ŘEŠENÍ jádro v pecce houska je měkká půllitr piva tvaroh je měkký Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová ŘEŠENÍ jádro v pecce houska je měkká půllitr piva tvaroh je měkký červení raci brzký návrat temná půlnoc měkoučký polštář vajíčko uvařené na měkko
Pracovní list Děda vypil ……………………………………piva. Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová Pracovní list Děda vypil ……………………………………piva. Maminka přinesla ………………………chléb. Uvařila jsem vajíčko na ……….……………. . Do buchet se dává ……………………..tvaroh. V každé ………………………… je jádro. V posteli mám ……………………. Peřinu. V čistém potoce žijí ……………………. .