Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Advertisements

N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_BANKET_PREZENTACE_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_11 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ RODINNE_PRAVO_VYZIVOVACI_POVINNOST_18 Název školyStřední škola služeb,
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_KANCELARI_KONVERZAC E_PREZENTACE_18 Název školyStřední.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_TELEFONOVANI_MOBIL_PR EZENTACE_14 Název školyStřední.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ RODINNE_PRAVO_ZANIK_MANZELSTVI_15 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Využití ovoce v kuchyni
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Peckové ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Oděvní zboží Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Další jižní ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Technologický postup Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Secese - architektura Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Konflikty Mgr. Vladimír Velešík.
Název vzdělávacího materiálu
Ekonomika– národní hospodářství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Komunikace a interakce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ÚVOD - ETIKETA Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Tkaniny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Výtvarné umění starověkého Egypta
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Egypta
Výtvarné umění v pravěku
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Celkový základ daně.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_FRUSTRACE_KONFLIKT_20 Název školy Střední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník 1. Vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor Občanská nauka Tematický okruh Člověk ve společnosti Téma Konflikt, frustrace Jméno autora Mgr. Tomáš Vašata Vytvořeno dne 8. 12. 2012 Metodický popis (anotace) Prezentace vytvořená v programu MS Powerpoint charakterizuje další typy náročných životních situací – frustraci a konflikt včetně způsobů jejich řešení. Vyučující může využít konkrétní snímky dle aktuální potřeby. Prezentaci lze uložit rovněž ve formátu PDF a poskytnout ji žákům k jejich mimoškolnímu vzdělávání.

21. hodina Frustrace, konflikt Plán hodiny: Úvodní část Hodnocení písemných prací Opakování – náročné životní situace, stres Frustrace, konflikt Fixace poznatků

Frustrace Obecná charakteristika: psychický stav vznikající tehdy, když jsou našemu snažení o dosažení žádoucího cíle kladeny do cesty překážky je pocit, pokud se něco důležitého nepovede a v nejbližší v době není šance to napravit ať už pro to, že už to prostě není možné anebo v tom brání něco s čím si nelze poradit je zklamáním či pocitem ze zmaru pokud trvá dlouhou dobu, může vést až k deprivaci (duševní onemocnění)

Frustrace Způsoby, jak se vyrovnat s frustrací: rezignace – ztrát zájmu při setkání s překážkou o svůj cíl překonání překážky – zmobilizování svých schopností, překonání cíle; je-li překážka nepřekonatelná, nelze situaci řešit obejití překážky – snažení zůstává, hledají se nové cesty, jak cíle dosáhnout volba náhradního cíle – stanovení dosažitelnějšího cíle ústup (stažení ze situace) – člověk se zbaví překážky, ale i cíle, např. útěk do fantazie agrese – vůči vnějšímu prostředí i sobě (sebevražda) stejně jako vůči stresu jsou lidé vůči frustraci různě odolní, stupeň této odolnosti se nazývá frustrační tolerance

Konflikt Obecná charakteristika: z latinského „conflictus“ = srážka je srážka či střet dvou nebo několika neslučitelných stanovisek či nesmiřitelných stran, které se nechtějí nebo nemohou dohodnout je důležité, naučit se vhodně je řešit, vyřešený konflikt = úleva Příčiny konfliktů různé osobnostní vlastnosti, postoje, zájmy, potřeby, rysy osobnosti… další okolnosti (nezaměstnanost, osamělost, ekon. situace, stres, frustrace)

Konflikt Jak správně řešit konflikty? diskuze, komunikace (věcně, jasně, bez emocí) ne agresivita a nenávist v jednání naslouchat, empatie snaha spor vyřešit prevence (snaha předcházet jim) ponaučit se do budoucna Výsledek konfliktu konsensus - shoda kompromis – dohoda

Konflikt „sebe sama“ (intrapersonální konflikt) konflikt dvou pozitivních motivů - jedince lákají dva cíle, ale nelze se věnovat oběma (např. volba mezi dvěma televizními programy) konflikt dvou negativních motivů - buď splnit nepříjemný úkol nebo přijmout trest za jeho nesplnění (např. jít do školy a mít pětku nebo „jít za školu“?) konflikt mezi pozitivním a negativním motivem (např. dítě by rádo pohladilo psa, ale bojí se ho) dvojitý konflikt kladné a negativní motivace (např. dítě by chtělo vylézt na strom a bojí se, chce získat obdiv kamarádů, a zároveň se bojí nezdaru)

Oblasti nejčastěji ohrožené krizí rodina a nejbližší okolí sociální okolí (skupiny, do kterých jedinec vstupuje jako jejich člen) partnerský a přátelský vztah vztah k vlastnímu já vzájemně se ovlivňují a jsou propojeny, tvoří jakýsi uzavřený kruh, kde jedna souvisí s ostatními

Zdroje Odmaturuj ze společenských věd, Didaktis, 1. vydání (aktualizované), 2008, ISBN 80-86285-68-5 Maturitní otázky – Občanský a společenskovědní základ, Fragment, 1. vydání, 2008, ISBN 978-80-253-0600-0 Občanská nauka pro střední odborné školy, SPN, Praha 2003, ISBN 80-7235-233-4 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Děkuji za pozornost a přeji hezký den 