Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JARMILA_VOHRADNIKOVA_OVOCE_MANDLE_PREZENTACE_13 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Advertisements

ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JARMILA_VOHRADNIKOVA_OVOCE_CHARAKTERISTIKA_SLOZENI_A_PUVOD_ OVOCE_PREZENTACE_01 Název školyStřední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_BANKET_PREZENTACE_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_11 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ RODINNE_PRAVO_VYZIVOVACI_POVINNOST_18 Název školyStřední škola služeb,
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_KANCELARI_KONVERZAC E_PREZENTACE_18 Název školyStřední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_NEHODY_PREZENTACE_13 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_TELEFONOVANI_MOBIL_PR EZENTACE_14 Název školyStřední.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ RODINNE_PRAVO_ZANIK_MANZELSTVI_15 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Využití ovoce v kuchyni
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Peckové ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Grafické programy Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Plánování ve školní tělesné výchově
Oděvní zboží Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Další jižní ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Technologický postup Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Secese - architektura Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Ekonomika– národní hospodářství
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Komunikace a interakce
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ÚVOD - ETIKETA Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Citrusové plody Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Tkaniny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Výtvarné umění starověkého Egypta
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Egypta
Výtvarné umění v pravěku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Celkový základ daně.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_ROLE_10 Název školy Střední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník 1. Vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor Občanská nauka Tematický okruh Člověk ve společnosti Téma Sociální role, sociální pozice, konflikt rolí Jméno autora Mgr. Tomáš Vašata Vytvořeno dne 18. 11. 2012 Metodický popis (anotace) Prezentace vytvořená v programu MS Powerpoint seznamuje žáky s pojmy sociální role, sociální pozice a konflikt rolí. Vyučující může využít konkrétní snímky dle aktuální potřeby. Prezentaci lze uložit rovněž ve formátu PDF a poskytnout ji žákům k jejich mimoškolnímu vzdělávání.

15. hodina Sociální role Plán hodiny: Úvodní část Hodnocení písemných prací Opakování – sociální struktura společnosti Sociální role, sociální pozice, konflikt rolí Fixace poznatků

Sociální pozice (status) = hodnota postavení, kterou člověk ve společnosti má (v určité sociální skupině) s tímto postavením souvisí výkon určité sociální role (a tím i práva a povinnosti) např. srovnání pozice lékaře, ředitele x pozice zedníka, nezaměstnaného apod.

Sociální role = očekávaný způsob chování s ohledem na postavení jedince ve společnosti (zahrnuje práva a povinnosti vyplývající ze sociální pozice) společností stanovená a přidělená pravidla chování a jednání např. role otce, syna, žáka, diváka, člena týmu, lékaře…

Rituál slouží k usnadnění role, když máme před sebou nějakou nelehkou sociální roli a máme pocit, že ji jen tak nezvládneme např. modlení se před určitým výkonem Maska druh přetvářky, určité přehrávání role např. člověk se chce začlenit mezi své kamarády a tak se obléká a chová podle nich

Konflikt rolí některé role mohou být v konfliktu  člověk neví, ke které roli (způsobu chování) se má přiklonit členění II: Interpersonální konflikt (v rámci jedné role) Např. student se neztotožní s rolí a přechází na jinou školu nebo nedostuduje Intrapersonální konflikt (mezi rolemi) Např. studenta učí jeho teta

sociální role je chování, které plyne z dané sociální pozice, role je jejím dynamickým aspektem  status bez role nemůže existovat a opačně sociální pozice a tím i sociální role (i opačně) nejsou stálé, ale vyvíjí se (s věkem, vlastní snahou, úsilím…)

Zdroje Odmaturuj ze společenských věd, Didaktis, 1. vydání (aktualizované), 2008, ISBN 80-86285-68-5 Maturitní otázky – Občanský a společenskovědní základ, Fragment, 1. vydání, 2008, ISBN 978-80-253-0600-0 Občanská nauka pro střední odborné školy, SPN, Praha 2003, ISBN 80-7235-233-4 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Děkuji za pozornost a přeji hezký den 