PRAKTICKÁ DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Projektové řízení Modul č.1.
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
Dlouhodobé záměry, výroční zprávy a hodnocení činnosti F. Ježek Komise pro strategie a rozvoj 15. června 2006.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Dotační programy odboru umění, literatury a knihoven kulturní aktivity v oblasti profesionálního umění program státní podpory stálých profesionálních divadel,
Projekt empirického výzkumu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sledování realizace v ASPEONLINE Michal Hlavnička, BSc.
střední odborná škola služeb
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Didaktické prostředky
Taktická příprava Michal Lehnert.
Využití počítačové techniky a internetu ve výuce ZSV Seminář pro učitele základů společenských věd a občanské výchovy.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Regenerace ve sportu pedagogické prostředky MUDr.Kateřina Kapounková.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Racionalizace řídící práce, time management
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Praktické rady a zkušenosti jak vytvořit RP, jak připravit program RP Eva Bosáková Národní kancelář EQUAL.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
ADAPTAČNÍ KURZ 1. ROČNÍKŮ 2012 – Podmitrov.cz. Po 3.9. – pa Areál penzionu PODMITROV (Vysočina) Doprava busem Ubytování v pokojích a chatkách.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Strategie projektu Základní parametry: Záměr projektu Cíl projektu
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Learning for a Sustainable Environment Fórum vysokoškolských učitelů 1.června 2004, Praha – Jinonice Iva Hönigová.
3. Kompozice ve výtvarném umění
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
ARTETERAPIE.
MUDr.Kateřina Kapounková
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
 Příprava  Obecný záměr (současný stav, roční cíle oddílu)  Chytrý cíl (výchovný)  Atraktivní prostředek – naplnění cílů  Příprava plánu (název, termín,
11. Time management a řízení týmů Čas jako vzácný statek Týmy – efektivní způsob práce v podniku.
Příprava schůzky zájmového útvaru Seminární práce z předmětu Metodiky zájmových činností I.
Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
Didaktické prostředky
Příprava programového období 2014 – 2020
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
Textilní a oděvní materiály
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
Osobnosti zážitkové pedagogiky
Název projektu: „NEBOJME SE TECHNIKY" výukové programy pro rozvoj technické gramotnosti žáků ostravských.
ADAPTAČNÍ KURZY PROČ? JAK? K ČEMU? RIZIKA?.
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
Mezinárodní projekt ARTISTIC
Transkript prezentace:

PRAKTICKÁ DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ

DRAMATURGIE Dramaturgie je technika dramatického umění, jejíž cílem je stanovit stavební principy díla Je to metoda/nástroj v uvažování o tématu a cíli Dramaturgická vazba: Záměr – program – reflexe (vyhodnocení) Dramaturgie je praktická tvůrčí činnost – příprava akce (sestavení programu, vytváření atmosféry akce)

PRAKTICKÁ DRAMATURGIE (JAK?) Realizuje rozvojový záměr: Program (jednotlivé aktivity – navazují na cíle!) Plán a časový harmonogram Vývoj skupiny, úpravy programu www.youtube.com/watch?v=w9j3-ghRjBs www.youtube.com/watch?v=nF-xA4ounXE www.youtube.com/watch?v=Q5stBuxUvn0

MOŽNOSTI TECHNIK A METOD Iniciační techniky: Seznamovací hry Ice-breakery Dynamics / problem solving Důvěrovky

MOŽNOSTI TECHNIK A METOD Lanové techniky Dramatické a divadelní techniky, recese, kostýmy Tvořivé a výtvarné techniky Hudba Atmosféra Sportovní aktivity Adrenalin Šifrování Bubnování…

VYVÁŽENOST PROGRAMU Přemýšlení o harmonogramu (jídlo, spánek) Přivítání, seznámení, loučení Vrcholy kurzu (fyzický, psychický, intelektový) Jasné determinanty (program podle cílů, doplňující program)

VYVÁŽENOST PROGRAMU První dojem Zlatý řez Dramaturgický střih (rychlá změna programu) Rytmus akce Červená nit (návaznost)