NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA: Zaokrouhlování čísel ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0896
Anotace a citace Materiál slouží k zopakování pravidel zaokrouhlování trojciferných čísel a k jeho procvičování stránky 6 -10 lze vytisknout jako pracovní listy Učebnice Matematiky pro 3. ročník, 2. díl Autoři: RNDr. Růžena Blažková, Csc.; RNDr. Milena Vaňurová, Csc.; RNDr. Květoslava Matoušková, Csc.; Hana Staudková Vydáno v nakladatelství Alter v roce 2006 Pracovní sešit z matematiky 3, Sbírka úloh Autor: Ladislav Horník Nakladatelství Pansofia, Praha, 1995
Zaokrouhlování na stovky: Zaokrouhlování na desítky: Zaokrouhlujeme-li číslo na desítky, je rozhodující číslice na místě jednotek. Zaokrouhlování na stovky: Zaokrouhlujeme-li číslo na stovky, je rozhodující číslice na místě desítek.
Zaokrouhlování DOLŮ Následuje-li po zaokrouhlované číslici číslice menší než 5 Zaokrouhlovaná číslice se nezmění Příklad: 674=670 neboť 4 ‹ 5 NAHORU Následuje-li po zaokrouhlované číslici číslice větší nebo rovna 5 Zaokrouhlovaná číslice se o 1 zvětší Příklad: 676=680 neboť 6 › 5
Zaokrouhlování DOLŮ 1 2 3 4 NAHORU 5 6 7 8 9
Soutěž se spolužákem, kdo rychleji zaokrouhlí daná čísla na desítky 125 328 651 859 223 192 298 23 78 326 185 452 769 362 297 691 56 69
Soutěž se spolužákem, kdo rychleji zaokrouhlí daná čísla na stovky 128 325 260 375 178 605 921 981 338 615 330 485 987 205 861 713
Zaokrouhluj na celé desítky Zaokrouhluj na celé desítky. Od čísla v rámečku nakresli šipku buď k hornímu nebo k dolnímu číslu podle toho, jak zaokrouhlíš. Písmeno za číslem, které jsi vybral, napiš do mřížky. 270 B 380 E 740 P 570 O 830 D 261 376 733 565 829 260 J 370 O 730 T 560 U 820 F 170 I 540 D 360 Ř 220 E 162 534 358 217 160 O 530 B 350 Á 210 C
Nyní zaokrouhluj na celé stovky. Postupuj stejně jako v minulém cvičení 400 D 600 Á 500 Š 900 M 200 O 320 563 419 838 152 300 M 500 J 400 M 800 H 100 P 300 T 400 O 900 K 200 O 270 358 849 200 200 U 300 S 800 V 100 R
ŘEŠENÍ OBOU ÚLOH: J E T O D B Ř M Á H O T V