Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Klid a pohyb těles ( Účinky síly na těleso) Předmět: FYZIKA Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Aritmetická posloupnost
Lineární funkce - příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Lineární rovnice a nerovnice I.
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Kvadratické nerovnice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
8.1.2 Podprostory.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
„EU peníze středním školám“
Repetitorium z matematiky Podzim 2011 Ivana Vaculová
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_66.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
VY_32_INOVACE_
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Lineární funkce a její vlastnosti
Základy infinitezimálního počtu
FUNKCE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia Kartézský součin NemM101 Září 2013 Číslo klíčové aktivity: III/2 Definice a procvičení kartézského součinu Anotace:

Kartézský součin množin Uspořádaná dvojice prvků – vysvětli: Uspořádanou dvojici prvků získáme, známe-li prvky, z nichž se skládá a jejich pořadí. Uspořádanou dvojici prvků a, b budeme zapisovat [a, b]. Prvek a se nazývá první složka a prvek b druhá složka uspořádané dvojice. Uspořádaná k–tice prvků [n1, n2,…, nk]. Záleží na pořadí prvků. Úkol: Vypište všechny uspořádané dvojice, u nichž první složka je z množiny A druhá je z množiny

Uspořádané dvojice z předcházejícího úkolu lze zapsat do jedné množiny: Kartézský součin množin, ze kterých vznikly uspořádané dvojice Definice: Nechť A, B jsou dvě libovolné množiny. Množinu všech uspořádaných dvojic [a, b], kde aϵA a bϵB nazýváme Kartézský součin množin A, B. Zapisujeme AxB.

 Jsou dány množiny K=1, 2, 3 a L= ,-. Zapište výčtem prvků: KxL= LxK= KxK= LxL = Určete kartézský součin množin A= 1, 2, 3 a B= 

Kolik prvků má množina KxL jestliže K i L mají dva prvky K má dva prvky a L má 16 prvků K má 14 prvků a L má jeden prvek K má x prvků a L má x+1 prvků Platí v kartézském součinu komutativní zákon? Jak musíme volit prvky neprázdných množin K a L, aby platila rovnost KxL=LxK ? 4 32 14 x(x+1) ne K=L

Kartézský součin tří množin Pokuste se definovat kartézský součin tří množin Nechť A, B, C jsou tři libovolné množiny. Množinu všech uspořádaných trojic [a, b, c], kde aϵA, bϵB a cϵC nazýváme Kartézský součin množin A, B a C. Zapisujeme AxBxC. Úkol: Vypište prvky kartézského součinu množin A={1, 2, B={3, 4 a C= {5, 6 Platí asociativní zákon: (AxB)xC=Ax(BxC)

Seznam použitých zdrojů http://ucebnice.krynicky.cz/Matematika/02_Funkce_a_rovnice/1_Linearni_funkce/2101_Kartezsky_soucin.pdf Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních i středních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.