Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRESENT PERFECT (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Advertisements

Modal verbs (Způsobová slovesa)
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Přítomný čas průběhový Present Continuous
Modální- způsobová slovesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová Budoucí čas- Future tense.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_425_Budoucí čas AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině MUST / HAVE TO VY_22_INOVACE_06 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_263_AJ7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Předmět:Anglický.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Adverbs of frequency 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ANOTACE Prezentace s výkladem a úkoly na použití některých způsobových sloves v anglickém jazyce. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy písemně,
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Označení DUM 13 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Future – going to Budoucí čas – vyjádřený pomocí vazby „going to“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:9. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_08_Past_simple_1.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Charakteristika výukového materiálu
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA II. (Modal verbs II.)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: 8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních škol. Téma: Sloveso MUST Metodický list (anotace): Prezentace zaměřená na správné použití slovesa MUST..

Sloveso „MUST“

Co musím, co nesmím Sloveso MUST se používá tehdy, když někomu něco přikazujeme či zakazujeme, nebo když někomu důrazně něco radíme.

Příkazy 1) You must leave now. 2) You must do what I say. Kladným slovesem MUST něco někomu přikazujeme. 1) You must leave now. 2) You must do what I say. Pokud se nejedná o přímý příkaz ale spíše jen oznámení povinnosti, použijeme sloveso HAVE TO, nikoliv MUST: 3) She has to study tonight.

Zákazy Záporný tvar je MUST NOT, což se zkracuje na MUSTN'T. Ve výslovnosti není uprostřed slova souhláska T. Pozor, MUSTN'T vyjadřuje zákaz, překládáme ho tedy 'nesmět', nikoliv 'nemuset'! ! 1) You mustn't wear a hat in a church. 2) You mustn't smoke here.

Důrazné rady MUST a MUSTN'T také vyjadřují důraznou radu. 1) You must see this movie. 2) You mustn't be late. 3) I must stop smoking. 4) I mustn't forget her birthday.

Poznámky Nezapomínejte, že za slovesy MUST a MUSTN'T používáme základní tvary sloves. Tvary pro všechny osoby jsou potom stejné (I must go, you must go, he must go...) b) Sloveso MUST se obvykle neobjevuje v otázkách. Chcete-li se zeptat, zda něco MUSÍTE, použijte sloveso HAVE TO.

Zdroje http://www.helpforenglish.cz/files/mousetrap.gif http://www.helpforenglish.cz/article/2009101702-sloveso-must-co-musim-a-nesmim MS PowerPoint 2010 Obrázky - klipart