PV056, Strojové učení a dobývání znalostí Jakub Tischler, jaro 2010

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Advertisements

Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kapitola 1: Popisná statistika jednoho souboru2  Matematická statistika je věda, která se zabývá studiem dat vykazujících náhodná kolísání.  Je možno.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Zahradnická fakulta v Lednici 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému Novinky eLearningového subsystému UIS sekce ELIS.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Hromadná korespondence 1 Word Předmět: Informační a komunikační technologie Autor: Milan Franek.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Spolupráce mezi výkresy bloky (s atributy) Design center externí reference.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_031.ICT.34 Tvorba webových stránek – úvod do CSS.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_12_16_Excel. Excel Tabulkový procesor pro vytváření tabulek a grafů Pochází z kancelářského balíku Microsoft Office Nejčastěji.
Tvorba prezentace Vložení snímku Vyberte si nejvhodnější typ snímku.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuPro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ28 Excel – funkce Fotoaparát Předmět.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
„Podsklepený bytový dům 4 nadzemní podlaží cca 22 BJ “
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Vkládání obrázků a tabulek Práce s oddíly Najít a nahradit
Počet čísel Počet hodnot
VY_32_INOVACE_03_Orientace v krajině
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
TVORBA A UŽITÍ TABULKY Mgr. Alena Ščuková
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
Iniciála Autor: Mgr. Jiří Maršík
SP3 - ARCHICAD NAVIGÁTOR
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Výzkum přírodních geochemických a remediačních procesů a jejich využití pro sanace po těžbě nerostů GEOCHEM Kontrolní den ‘04 GEOCHEM – KD 2004.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Poměr v základním tvaru.
2. seminární úkol - projekt
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
VY_32_INOVACE_09_16_malování
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Ukládáme svoji práci VY_32_INOVACE_16
Digitální učební materiál
PREZENTACE II. MS OFFICE PowerPoint
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Mgr. Jan Fiala Archivace a komprese linux.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Cisco Networking Academy
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Konstrukce trojúhelníku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ21 Excel - čas Předmět  Výpočetní.
VY_32_INOVACE_VJ36.
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Lineární regrese.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
ZMĚNA POZADÍ PLOCHY PC VY_32_INOVACE_12
Poměr v základním tvaru.
PROLOG strategie vyhodnocení dotazu
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

PV056, Strojové učení a dobývání znalostí Jakub Tischler, jaro 2010 Aleph PV056, Strojové učení a dobývání znalostí Jakub Tischler, jaro 2010

Osnova Systém Aleph Popis Formát dat Michalskiho vlaky Aleph „v praxi“ (dataset z klinické praxe) Popis dat & cíle Od dat k učení Výsledky alephu

Systém Aleph - Popis Založen na predikátové logice (prolog) Možnost vložit do učení expertní (doménovou) znalost Snadný zápis strukturovaných dat

Systém Aleph – Popis II Postup učení: Vezmi jeden pozitivní příklad Vytvoř co nejspecifičtější model, pro tento příklad (bottom clause) Generalizuj Vyber nejlepší generalizaci Odstraň pozitivní příklady, které generalizace pokrývá Opakuj dokud nedojdou pozitivní příklady

Systém Aleph – Formát dat 3 soubory: *.f – pozitivní příklady *.n – negativní příklady *.b – vše ostatní Soubor *.b obsahuje: Mode & Determination Seznam všech možných hodnot pro použité typy Data Doménovou znalost Nastavení

Systém Aleph - Vlaky

Praxe

Praxe – Popis dat Data z klinické praxe Cca 90 pacientů, atributy: Věk, pohlaví, délka léčby, dávka léku, .. Vedlejší příznaky léčby (~20 atributů) Varianta jednoho genu (A1 / A2 / A3 ...) Všechny mutace tvořící variantu genu Rychlost metabolizace (MR) jistého druhu léčiv Před podstoupením léčby (třídní atribut) Po podstoupení léčby (třídní atribut) Cíl: Predikce MR

Praxe – Od dat k učení Převést data do formátu alephu Strukturované atributy lze výhodně zapsat Rozchodit samotné učení (horor) Rozšířit doménovou znalost Sepsat / dát dohromady kód provádějící crossvalidaci Spustit experimenty.

Praxe – Výsledky alephu Výsledky ukázaly, že v těchto datech žádné silné závislosti nejsou. Aleph našel pravidla, která: Mohou napovědět, jaké závislosti v datech existují Mohou být využita ke konstrukci nových atributů Nemohou sloužit jako prediktivní model (nízká accuracy)

Závěrem Při práci s alephem pozor na několik věcí: Deklarace modů bývá problém Některé drobné chyby zboří celé učení Aleph nic nepočítá – jen dosazuje fakta S alephem se pracuje dobře, ale pokud začínáte, konzultujte s někým, kdo už aleph umí. Často. Předejdete hodinám frustrace.

Dotazy?

Zdroje Aleph manual: http://www.comlab.ox.ac.uk/activities/machinelear ning/Aleph/aleph.html Obrázek z úvodního slidu: http://www.oakbaypolice.org/cybersafety.html Obrázek 4 vláčků: http://www.merkurklubplzen.cz/plechove-vlacky-merkur.cz Obrázek vlaků east- westbound: http://www.doc.ic.ac.uk/~sgc/teaching/v231/lecture10.html Obrázek Garfielda: http://cinie.wordpress.com/2009/08/27/look-on-the-bright- side/