Úvodní botanické opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_6C_16_AZ kvíz vylučovací soustava.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/4 Šablona: III/2 Inovace.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Rostlinná buňka. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Stavba buňky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Algoritmizace - opakování
PYRAMIDA Kinematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo v digitálním archivu školy
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Výtrusné rostliny - mechorosty
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
VY_32_INOVACE_03_Lišejníky
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
čeledi krytosemenných rostlin III
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Ostrovní biogeografie
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Autor: Mgr.Petr Procházka
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Rozmnožování organismů
Základní složení a struktura živých soustav
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Konflikty po 2. světové válce II
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Transkript prezentace:

Úvodní botanické opakování AZ kvíz Úvodní botanické opakování Autor: Mgr. Jitka Mašková Datum: 30. 10. 2012 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BIO.prima - 11 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Jitka Mašková Název AZ kvíz, úvodní botanické opakování Předmět Biologie Tematická oblast Botanika pro první ročník osmiletého studia Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník  prima Metodický list/Anotace Hra slouží k zopakování a upevňování pojmů z kapitol: buňka, pletiva, řasy, mechorosty, kapraďorosty Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

1 2 1 2 1 3 4 3 4 5 6 5 6 2 3 7 8 7 8 9 10 4 5 6 9 10 11 12 11 12 7 8 9 10 13 14 13 14 15 16 15 16 11 12 13 14 15 17 18 17 18 19 20 19 20 16 17 18 19 20 21 21 22 21 22 23 24 23 24 22 23 24 25 26 27 28 25 26 25 26 27 28 27 28

Tělo řas se nazývá: s stélka ZPĚT ŘEŠENÍ

2. Věda o vnitřní stavbě organismů se nazývá: anatomie ZPĚT ŘEŠENÍ

3. Otvory v krycím pletivu, které slouží k výměně plynů, se nazývají: průduchy ZPĚT ŘEŠENÍ

4. Vynálezce mikroskopu: Antony van Leeuwenhoek AvL Antony van Leeuwenhoek ZPĚT ŘEŠENÍ

5. Každá buňka má na povrchu polopropustnou blánu zvanou: pm plazmatická membrána ZPĚT ŘEŠENÍ

6. Samičí pohlavní orgány mechů a kapradin se nazývají: zárodečníky ZPĚT ŘEŠENÍ

7. Dendrologie je vědní obor, který se zabývá: dřevinami ZPĚT ŘEŠENÍ

endoplazmatické retikulum 8. Struktura v eukaryotické buňce, kde dochází k syntéze látek se nazývá: er endoplazmatické retikulum ZPĚT ŘEŠENÍ

9. Vnější pevný propustný obal některých buněk je: bs buněčná stěna ZPĚT ŘEŠENÍ

10. V lodyze přesličky rolní se ukládá chemická sloučenina, díky které je lodyha drsná. Jde o: ok oxid křemičitý ZPĚT ŘEŠENÍ

11. Játrovky řadíme do oddělení: mechorosty ZPĚT ŘEŠENÍ

12. Drobná tělíska v buňce, která umí syntetizovat bílkoviny se nazývají: ribozomy ZPĚT ŘEŠENÍ

13. Typ buňky, evolučně starší s jednodušší stavbou nazýváme: prokaryotní ZPĚT ŘEŠENÍ

14. Buněčné součásti, které vykonávají určité funkce jsou: organely ZPĚT ŘEŠENÍ

15. Ve kterých buňkách jsou přítomny mitochondrie? eukaryotické ZPĚT ŘEŠENÍ

16. Která buněčná součást obsahuje chromozomy? jádro ZPĚT ŘEŠENÍ

17. Díky fotosyntéze vznikla ochranná vrstva Země, která odráží UV záření. Jedná se o: ov ozonová vrstva ZPĚT ŘEŠENÍ

18. Soubory buněk stejného tvaru a funkce u rostlin vytváří: p pletiva ZPĚT ŘEŠENÍ

19. Buňky s velmi tlustými buněčnými stěnami tvoří pletivo zvané: sklerenchym ZPĚT ŘEŠENÍ

20. Kořen, stonek a list jsou orgány rostlin společně nazývané: vegetativní ZPĚT ŘEŠENÍ

21. U některých buněk se nachází orgán pohybu. Je to: bičík ZPĚT ŘEŠENÍ

22. Autorem evoluční teorie vzniku života je: ChD Charles Darwin ZPĚT ŘEŠENÍ

23. Samčí pohlavní orgány mechů a kapradin se nazývají: pelatky ZPĚT ŘEŠENÍ

24. Základní systematickou jednotkou v biologii je: druh ZPĚT ŘEŠENÍ

JEP 25. Český vědec, který studoval buňky, pletiva a tkáně byl: Jan Evangelista Purkyně ZPĚT ŘEŠENÍ

26. Z výtrusu u mechů vyklíčí: p prvoklíček ZPĚT ŘEŠENÍ

27. Autorem binomické nomenklatury je: CvL Carl von Linné ZPĚT ŘEŠENÍ

28. Útvar, který vyklíčí z výtrusu kapradin se nazývá: prokel ZPĚT ŘEŠENÍ

Pravidla hry: Hru hrají dva hráči (dvě družstva). Hru zahajuje hráč, který vyhrál rozlosování (kostkou, losováním, střiháním...). Hráč vybere políčko s číslem od 1 do 28 z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. V případě správné odpovědi se hra vrací pomocí tlačítka zpět zpátky na základní hrací pole a získané políčko je označeno barvou hráče kliknutím na příslušné políčko hodnotící tabulky po straně hracího pole. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědět druhý hráč. Pokud odmítne odpovědět, rozhoduje o přidělení hracího políčka los (kostkou, losováním, stříháním ...). Ve hře pokračuje hráč, který nezískal barevné pole. Ve hře vítězí hráč, kterému se podaří dříve propojit všechny tři strany trojúhelníku. Moderátor (učitel či pověřený žák) dohlíží na správnost odpovědí a obsluhuje herní pole.