Početní výkony se závorkami

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Advertisements

Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 1. Opakování rovnic se zlomky Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Workshop Multidisciplinární a interdisciplinární spolupráce na téma:
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Písemné sčítání a odčítání do milionu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Číslo v digitálním archivu školy
Lomené algebraické výrazy
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Logické funkce a obvody
Početní operace v oboru přirozených čísel
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Rozklad mnohočlenu na součin
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Nácvik řešení rezistorové sítě
Lomené algebraické výrazy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Počítání se závorkami 15 + (9+6)+10 = (12-8) = = 56.
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
„EU peníze středním školám“
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Roznásobování závorky
Násobení výrazů – 2 (odstranění závorky)
Násobení lomených výrazů
Číslo v digitálním archivu školy
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V.,MNICHOVICKÁ 62
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Násobení a dělení číslem 5
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Dělení lomených výrazů
Klasifikace normativních právních aktů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Násobení zlomků..
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Druhá mocnina a odmocnina
Dostupné z Metodického portálu
Jednočleny a mnohočleny
Aritmetické operace s binárními čísly
Lomené výrazy (8) Dělení
Početní výkony s celými čísly: násobení
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Početní operace se složenými zlomky
18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.
Početní výkony s celými čísly: dělení
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Matematika 1. ročník Rozklad č. 6.
20 MNOHOČLENY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Kvadratické rovnice.
Transkript prezentace:

Početní výkony se závorkami

Pravidla provádění početních výkonů se závorkami. *Početní výkony v závorce provádíme nejdříve. Závorky mají přednost před všemi operacemi. Počítáme vždy z leva do prava. *Pokud nejsou vyznačeny závorky, provádíme násobení a dělení před sčítáním a odčítáním.

Příklad 1 (23 + 41) : 8 Postup: - nejdříve vypočítáme závorku - pak dělíme 64 (23 + 41) : 8 = 64 : 8 = 8

Příklad 2 650 – (15 + 25) Postup: - nejdříve vypočítáme závorku - pak odčítáme 40 650 – (15 + 25) = 650 – 40 = 610

Příklad 3 3 . (76 – 51) Postup: 25 3 . (76 – 51) = 3 . 25 = 75

Příklad 4 39 - 72 : 8 + 25 Postup: 9 39 – 72 : 8 + 25 = 39 – 9 + 25 = 55

Příklad 5 7 . 6 + 63 : 9 Postup: 42 7 7 . 6 + 63 : 9 = 42 + 7 = 49