AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_38_Spojky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slova neohebná Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_29_Číslo.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Český jazyk – 3.ročník, Spojky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
VY_32_INOVACE_06_Slova mnohoznačná a jednoznačná
Východní Evropa - charakteristika
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
PŘÍDAVNÁ JMÉNA VÝKLAD A PROCVIČENÍ.
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
VY_32_INOVACE_03_Přípony –ný, -ní
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 09_Určování podstatných jmen
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_34_Číslovky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_13_Vyvození písmene E
AUTOR: Kateřina Křížová
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ JAZYK
AUTOR: Lenka Malčíková
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
AUTOR: Kateřina Křížová
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva-předpona,kořen,přípona
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Střední Evropa - přehled
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_37_Předložky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Hana Novotná
VY_32_INOVACE_36_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Radana Marelová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_32_Přídavná jména
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_13 TÉMA: Násobení
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_Zájmena
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr.Lenka Preisová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_08_Určování času
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Slatina, okres Nový Jičín, příspěvková organizace AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_38_Spojky TEMA: Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2288

8. Spojky a, i ani, nebo, ale, avšak, však, aby, že, když, proto, protože, než, jestliže, jakmile….. spojují věty nebo slova jsou to slova neohebná – nemohou měnit svůj tvar

Vyhledej a podtrhni spojky ve větách a vypiš je na linku pod textem. Jirka sedí v křesle a dívá se na pohádku. Petr i Pavel šli do kina. Než půjdeš ven, utři nádobí. Jsem ráda, že ses polepšil. Protože jsem se snažil, povedlo se mi to. Půjdu ven, jakmile se převléknu. Je malá, ale šikovná. Nekupuj nanuk ani zmrzlinu. Co uděláš, až se vrátíš? Přivezou to dnes nebo zítra. ___________________________________________ a, i, než, že, protože, jakmile, ale, ani, až, nebo

8. Spojky Spojují věty nebo slova Vyhledej a podtrhni spojky ve skupině slov: že, strom, on, i, ťuká, vlnky, hurá, tenkrát, brr, ale, míč, hop, skok, jakmile, skákat, aby, jestliže, sedmý, a, ven, dobře, cink, protože, ten, hurá, že, potom, proto, pípání, veselý, naříkat, avšak, štěkat, vrzat, nebo, trubka, haló, ani Spojují věty nebo slova

8. Spojky Spojují věty nebo slova Vyhledej a podtrhni spojky ve skupině slov: Řešení: že, strom, on, i, ťuká, vlnky, hurá, tenkrát, brr, ale, míč, hop, skok, jakmile, skákat, aby, jestliže, sedmý, a, ven dobře, cink, protože, ten, hurá, že, potom, proto, pípání, veselý, naříkat, avšak, štěkat, vrzat, nebo, trubka, haló, ani Spojují věty nebo slova

ANOTACE Materiál slouží k prezentaci nového učiva, zápisu do sešitu, pochopení definice a následně k praktickému rozlišení a vyhledání spojek ve větných celcích i ve skupině slov jiných slovních druhů. Děti po prezentaci, vysvětlení a zápisu do sešitu chodí k tabuli, vyhledají a podtrhávají spojky ve větách a zapisují je na linky. Věty mohou přepsat do sešitu. Poté vyhledávají a podtrhávají spojky ve skupině slov na tabuli. Ústně pak mohou vymýšlet věty s těmito spojkami.