FORMA ZPRACOVÁNÍ VÝZKUMNÉ SEMINÁRNÍ PRÁCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Kapitola 1: Popisná statistika jednoho souboru2  Matematická statistika je věda, která se zabývá studiem dat vykazujících náhodná kolísání.  Je možno.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
1. WORKSHOP.
Anotace Seznámit žáky s fungováním školství v ČR. Popsat jednotlivé stupně a možnosti přechodu z nižšího na vyšší stupeň. Výukový materiál.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Plánování ve školní tělesné výchově
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Rozvoj zaměstnanosti ve vybraném podniku
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Lineární rovnice a nerovnice III.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Algoritmizace - opakování
Základy pedagogické metodologie
Popisný (popis reality, jevu) Vztahový (vztah jevů, faktorů, činitelů)
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Význam utkání v sportovních hrách
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
zpracovaný v rámci projektu
MINIMATURITY
3. Metody pedagogické diagnostiky
Výběr výzkumného vzorku
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
RIZIKO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Test z Metodologie – náměty k přípravě
Teorie Informace, signál
RIZIKO.
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Základní statistické pojmy
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Transkript prezentace:

FORMA ZPRACOVÁNÍ VÝZKUMNÉ SEMINÁRNÍ PRÁCE. Připravujeme výzkum P.Gavora: Úvod do pedagogického výzkumu 8.6.2018

STRUKTURA SEMINÁRNÍ PRÁCE OBSAH ÚVOD naznačení situačních řešení konstatování významu problematiky vlastní zkušenosti perspektivní předpoklady popis sledovaného subjektu : druh školy velikost specifická zaměření personální skladby odborné vybavení edukátorů podklady z agendy školy (př. Výroční zprávy apod.) 8.6.2018

TEORETICKÁ ČÁST student má prokázat adekvátní znalost vědeckých produktů na dané téma vyhledávat i řešitelská srovnání, např. místní, regionální, republiková inspirace v mezinárodním měřítku 8.6.2018

HYPOTETICKÉ PŘEDPOKLADY ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ potvrzení hypotéz vyvrácení hypotéz výzkumné nástroje 8.6.2018

VYHODNOCENÍ ZÁVĚR SEZNAM LITERATURY OBSAH PŘÍLOHY 8.6.2018

PŘÍPRAVA A ORGANIZACE VYZKUMU Etapy výzkumu Stanovení výzkumného problému V úvodní fázi si výzkumník stanoví i koho chce zkoumat, kdy a v jakých situacích ho chce zkoumat 8.6.2018

Informační příprava výzkumu Studium informačních zdrojů (knih, článků, výzkumných zpráv, dizertací), ale i konzultace se zkušenějšími odborníky, účast na diskusích a seminářích mu pomohou zbavit se nejistoty a dají mu pevnou ruku při výzkumu. 8.6.2018

Příprava výzkumných metod Musíme si vybrat vhodnou výzkumnou metodu (metody) a v rámci ní výzkumný nástroj. 8.6.2018

PŘÍKLAD VÝZKUMNÝCH METOD POZOROVÁNÍ ŠKÁLOVÁNÍ ( PŘEDSTUPEŇ MĚŘENÍ V UŽŠÍM SLOVA SMYSLU – VĚTŠÍ-MENŠÍ, ČASTO-OBČAS-NIKDY),od kpojmů kvalitativních ke kvantifikacipořadových dat. Ped.slovník, 221 DOTAZNÍK INTERVIEW METODA VERBÁLNÍ VÝPOVĚDI PROJEKTOVÁ METODA EXPERIMENT 8.6.2018

KVANTITATIVNĚ A KVALITATIVNĚ ORlENTOVANÝ VÝZKUM Jak je z názvu zřejmé, kvantitativní výzkum pracuje s číselnými údaji. Zjišťuje množství, rozsah nebo frekvenci výskytu jevů, resp. jejich míru (stupeň). Číselné údaje se dají matematicky zpracovat. Je možno je sčítat, vypočítat jejich průměr, vyjádřit je v procentech nebo použít další metody matematické statistiky (vyjádřit směrodatnou odchylku, korelační koeficient, statistickou významnost rozdílu mezi dvěma anebo více výsledky apod.). 8.6.2018

SROVNÁVACÍ TABULKA kvantitativnÍ výzkum kvalitativn výzkum filozofická východiska pozitivizmus fenomenologie existence reality jedna realita více realit cíle výzkumu vysvětlení jevů ověřování teorie porozumění smyslu jevů budování nové teorie přístup číslo význam, slovo zkoumá velké skupiny lidí zkoumá malé skupiny lidí směřuje ke zevšeobecnění jedinečnost odstup od zkoumaného vcítění se, ponoření se do situace Fenomenologie:je kritikou matematizujícího přírodovědného přístupu k člověku a světu. Od fáze nazíravě popisné se vyvíjí k výkladu smyslů. (Ped.slovník) 8.6.2018

Formulace hypotéz naznačují, jakým způsobem se bude hypotéza potvrzovat Změňte výroky tak, aby vyjadřovaly rozdíly, vztahy nebo následky: Chlapci mají dobrý vztah k fyzice. Žáci, kteří bydlí na sídlišti, mají rozvinuté záliby. U starších učitelů je typický efekt vyhasínání (burn-out effect). Žáci, kteří sledují televizi, málo čtou. Učitelé se chovají vůči druhému pohlaví rozdílně. Podávání mléka žákům ve škole pomáhá jejich zdraví. Image školy vytváří ředitel. Zvláštní školy jsou dobře vybaveny učebními pomůckami. Pomoc rodičů škole na venkově je vysoká. Výcvik zaměstnanců, který probíhá na pracovišti, je úspěšný. 8.6.2018

UKÁZKY Vraťme se k už použitému příkladu a analyzujme ho: H1 U učitele základní školy, který má nedirektivní styl vyučování, mají žáci pozitivnější postoj k jeho vyučovacímu předmětu než u učitele, který má direktivní styl vyučování. H2 U učitele základní školy, který má nedirektivní styl vyučování, mají žáci méně vědomostí než u učitele, který má direktivní styl vyučování. 8.6.2018

HYPOTÉZA – tvrzení, které vyjadřuje vztah mezi dvěma proměnnými. Vyjádření rozdílů – více, častěji, silněji… Skupinová výuka zvyšuje výkon žáků. 8.6.2018

HYPOTÉZA Vyjadřující vztahy mezi proměnnými – pozitivní, negativní, neutrální … Mezi vzděláním rodičů a inteligencí dítěte je pozitivní vztah. 8.6.2018

HYPOTÉZA Vyjadřující následky mezi proměnnými – jak –tak, čím-tím. Čím větší je aktivizační potenciál výukových metod, které učitel používá, tím větší je zájem žáků o výuku (předmět). 8.6.2018

VÝZKUM A JEHO PŘÍPRAVNÉ PLÁNOVÁNÍ KONKRETIZACE VÝZKUMNÉHO PROJEKTU Volba FORMY výzkumu Terénní realizace výzkumného záměru spolu se zpracováním a interpretací výsledků Zpracování výzkumné zprávy Projektová prezentace 8.6.2018

CÍL VÝZKUMU Volit takovou metodu, aby pomocí ní výzkumník zjistil to, co má. V zásadě stanovujeme primárně výzkumný cíl a potom adekvátní výzkumnou metodu Někdy výzkumný nástroj vstupuje do popředí – ověřování nových metod 8.6.2018

VALIDITA Znamená schopnost výzkumného nástroje zjišťovat, co zjišťovat má. Validita má svoje stupně – více či méně validní výzkumný nástroj Vybrat nejvhodnější validní nástroj Př. nástroje : krejčovský metr.(Krejčovský metr je vysoce validní nástroj na ??????????, ale na určování ????????má nulovou validitu) 8.6.2018

RELIABILITA Znamená přesnost, spolehlivost výzkumného nástroje Výzkumné nástroje s vysokou i nízkou reliabilitou Př. sluneční a digitální hodiny 8.6.2018

ZÁVĚR Potvrzení, vyvrácení položených hypotéz Sumarizace hodnot a jejich výsledný efekt Zhodnocení přínosu pro vlastní práci Zamyšlení nad doporučením ve smyslu vlastních opatření 8.6.2018

Chce-li pedagogika člověka úspěšně vychovávat, musí ho především úspěšně poznat. UŠINSKIJ Konstantin Dmitrijevič 1824-1870 8.6.2018