Podávání léků do dýchacího ústrojí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ - Mgr. Marie Šimková.
Advertisements

ZAVEDENÍ NOSOGASTRICKÉ SONDY
Pitný režim Ztráta tekutin odpovídající 4% tělesné hmotnosti (u 70kg sportovce asi 3 l) redukuje výkon o 40%.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
ZAVEDENÍ NOSOGASTRICKÉ SONDY
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_HRUBA_11.
VODOLÉČBA Je přirozeným přírodním lékem, používaným již odpradávna. Babyloňané, Řekové a Egypťané používali lázně pro léčení.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Dýchací soustava.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zásady aplikace infuzí
Andrea Skoumalová, Dis. FN Brno, JIRPN
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Léky ovlivňující dýchací systém
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_14.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_26.
PÉČE O NEMOCNÉ OŠETŘOVATELSTVÍ V INTERNÍCH OBORECH 10
PRAVIDLA O BEZPEČNOSTI, OCHRANĚ ZDRAVÍ A OCHRANĚ ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ PŘI PRÁCI S VYBRANÝMI NEBEZPEČNÝMI CHEMICKÝMI LÁTKAMI A PŘÍPRAVKY § 44 a) odst. 10.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_585.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_SARKA_HAMPLOVA_KOSMETICKA_MASAZ_JINE_MASAZNI_TECHNIKY_ 16 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední škola uměleckořemeslná a oděvní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
E LEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH A PLYNECH Ing. Jan Havel.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
DÝCHACÍ SOUSTAVA U/41 ZŠ Hejnice - M. Hradil. Obr. 1.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_586_Dýchací ústrojí I Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Záchranná služba Krvácení – Ošetření drobných oděrek První pomoc: Ránu umyjeme, vydezinfikujeme. Vezmeme náplast a oděrku přelepíme.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_ Snímače zrychlení
Výskyt vody v přírodě II.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Dýchací soustava vyšších obratlovců
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
Dýchací soustava.
Ondřej Niedoba, Danuta Endrychová
Podávání léků ústy – per os
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Infúze Infúze je podání většího množství tekutiny do organismu jinou cestou než trávicím ústrojím. Aplikuje se většinou přímo do krevního oběhu intravenózní.
Bezvědomí Andrea Ječmenová 2012.
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
DÝCHACÍ SOUSTAVA.
OBSTRUKČNÍ BRONCHITIDA, ASTMA
seminář a praktika z chemie
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Do spojivkového vaku se aplikují tekuté léky a masti.
Základní škola, Hradec Králové
Základy první pomoci.
Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.
Podávání léků kůží Kůže má mnoho funkcí, a proto je třeba se o ni starat. Léky působí místně. Andrea Ječmenová 2013.
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
Transkript prezentace:

Podávání léků do dýchacího ústrojí Andrea Ječmenová 2013

Inhalace léčebných látek Do dýchacího ústrojí se vpravují léky ve formě plynů nebo par. Snadno se sliznicí vstřebávají, a proto mají rychlý účinek. Do dýchacího ústrojí se dostávají inhalací.

Inhalace je účelné vdechování léčebných látek. Přirozená inhalace vdechování balzamických silic po dešti v jehličnatém lese nebo vdechování chloridu sodného, jodu, vápníku, draslíku a jiných solí na břehu moře b) Umělá inhalace látky se rozptylují v přístrojích – inhalátorech stlačeným vzduchem, plynem nebo ultrazvukem do drobných kapiček nebo vytvářejí mlžinu Inhaluje se ústy

Účel inhalace uvolnit stahy svalstva průdušek, a tím rozšířit jejich průsvit uvolnit hlen ze sliznice dýchacích cest snížit nebo naopak zvýšit sekreci sliznice léčit nemocnou sliznici

Inhalace v léčbě Na běžných odděleních se setkáváme s kapesními inhalátory a elektrickými inhalačními přístroji.

Pokyny k provedení inhalace: Inhalovaný roztok a délku inhalace určí lékař. Nemocný má k inhalaci přistupovat uklidněn. Vlasy a krk si chrání ručníkem, okolí úst krémem. Při inhalaci pohodlně sedí v rovném sedu, ústí aplikátoru je ve výši úst. Volně, pomalu a klidně dýchá. Tvořící se hleny nepolyká, ale vyplivuje do emitní misky. Po inhalaci nemocnému otřeme obličej a krk a po dobu 30 minut nemá vycházet ven, pít studené či teplé nápoje, hlasitě mluvit a kouřit

Kontrolní otázky a cvičení Jaké léky se aplikují dýchacími cestami, jak se aplikace jmenuje? Vyjmenuj a popiš druhy inhalace, čím se provádí umělá inhalace. Jaký je účel inhalace, druhy inhalátorů? Vyjmenuj pokyny k provedení inhalace. Úkol Vyhledej druhy léků k inhalaci a druhy inhalátorů. Využij a pracuj s internetovými zdroji.

Použité zdroje Ošetřovatelství 2 pro SZŠ PhDr. Marie Rozsypalová PhDr. Eva Haladová Mgr. Alena Šafránková Nakladatelství Informatorium spol. s.r.o. ISBN 80-86073-97-1 NEZNÁMÝ. Elromed.sk [online]. [cit. 28.11.2013]. Dostupný na WWW: http://www.elromed.sk/www-elromed-sk/eshop/0/0/5/16-OMRON-Comp-Air-C29-kompresorovy-inhalator-pre-domace-a-ambulantne-pouzivanie