Teplota – souhrnná cvičení II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Elektromotor a jeho využití
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Pohyb těles-fyzika hrou
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Barva světla, šíření světla a stín
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tření-souhrnná cvičení
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Těžiště a stabilita těles
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Souhrnné opakování-VESMÍR
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Hustota-výpočet objemu
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Teplota – souhrnná cvičení II. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 01/2013 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.08_teplota_souhrnna_cviceni_II. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Teplota – souhrnná cvičení II. Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině teplotě. Žák vybírá odpovědi z nabízených možností, sám tvoří odpovědi, doplňuje věty, tabulky. Opakování je zaměřeno na symboly, jednotky, stupnice, měřidla, grafy závislosti teploty na čase.

Na obrázku na dalším slidu je graf, který znázorňuje, jak se měnila teplota vzduchu v průběhu dne. Z grafu odečti příslušné hodnoty a doplň tabulku: Čas v hodinách 6 8 12 14 20 Teplota ve °C 15 10 16 18 8 10 15 16 13

Průměrná teplota byla 12,7 °C. 2.Na meteorologické stanici měřili teplotu vzduchu vždy po dvou hodinách. Údaje zaznamenali do tabulky. Z hodnot v tabulce vypočítejte průměrnou denní teplotu: čas [h] 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 t [°C] 5 9 15 17 19 13 11 Průměrná teplota byla 12,7 °C.

3. Dokreslete sloupce rtuti na teploměrech podle uvedených teplot: t=14°C t=-3°C t=37,6°C

4. Odpovídejte na otázky: a) Jaký je měřící rozsah stupnice 4. Odpovídejte na otázky: a) Jaký je měřící rozsah stupnice? b) Jaké změně teploty odpovídá 1 dílek stupnice? c) Kolik ukazuje teploměr? b) 1d=1°C a) 70 °C c) 22°C

5. Odpovězte na otázky: a) Jaká je nejvyšší teplota, kterou graf ukazuje ? b) V kolik hodin byla tato teplota naměřena ? c) O kolik stupňů vzrostla teplota mezi 6 hodinou a 14 hodinou ? d)V kolik hodin naměřili - 4 ºC ? Správné odpovědi:

Odpovědi na otázku č.5: Nejvyšší teplota, kterou graf ukazuje je 10 °C. Tato teplota byla naměřena ve 14 h. Mezi 6 hodinou a 14 hodinou vzrostla teplota o 14 °C. -4 °C naměřili ve 2 hodiny.

6. Teplota ve dne byla 10 °C. Jaká byla teplota v noci, když teplota klesla o 12 °C? Vyberte správný údaj: 2 °C -4 °C -2 °C

7. Jak se změnila teplota v jednotlivých případech. Doplňte tabulku: Počáteční teplota ve °C Konečná teplota ve °C Snížení teploty o °C Zvýšení teploty o °C 15 26 58 19 -18 -5 -3 6 11 39 13 20 9

8. Úloha na doma: Při měření teploty vzduchu během dne byly neměřeny tyto hodnoty (viz tabulka). Narýsujte na milimetrový papír graf průběhu teploty vzduchu během dne. A) Z grafu určete v kolik hodin byla teplota vzduchu 0 °C? B) V kolik hodin byla nejvyšší a nejnižší teplota? C) Vypočítejte průměrnou denní teplotu. t [h ] 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 t [°C ] -3 -6 -9 7 9 -1

Použité zdroje: Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 6 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005. Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN 80-85849-06-2 www.office.microsoft.com http://pidanicova.wz.cz/stupnice%20teplomeru2.jpg [cit:2013-01-21]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině teplotě. Žák vybírá odpovědi z nabízených možností, sám tvoří odpovědi, doplňuje věty, tabulky. Opakování je zaměřeno na symboly, jednotky, stupnice, měřidla teploty. Žák umí vypočítat průměrnou denní teplotu. Žák čte údaje z grafů závislosti teploty na čase. Žák umí vytvořit graf z tabulky údajů o teplotě a čase. Prezentaci použijeme ke zkoušení žáků, k testu.