Učíme se číst nahlas na VŠ?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„Dílna techniky ve světě dětí“ MŠ U Sýpky a odloučená pracoviště MŠ Jerlochovice a MŠ Děrné.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Představení projektu „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“ Reg. č. CZ.1.07/1.1.00/
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Osnova pro pedagogy MŠ a ZŠ a studenty středních pedagogických škol Vypracovala: Mgr. Dominika Valešková.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
1. WORKSHOP.
Setkání zástupců 1. ročníků
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Matematická gramotnost v realizovaných projektech
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Zlepšení metodologických kompetencí učitelů anglického jazyka
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Doporučený vzor individuální prezentace
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Školní fórum Jarní škola NSZM - Litoměřice
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Základní formy prodeje
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Didaktické zásady Literatura:
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_87_ORFFOVY NÁSTROJE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Hodnocení poruch hlasu handicapovým testem
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.
Gymnasium Jižní Město Praha
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Prostředí k UČENÍ v Začít spolu
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Centralizované rozvojové projekty 2017
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
Komora sociálních podniků
Aktuální informace o projektu IKAP
Mgr. Dominika Pudilová manažer projektu
Dobré jméno otevírá dveře budoucnosti
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Strategické řízení a plánování
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Akční plán - plánované společné aktivity
Třídní schůzky 4.A
Jean Jacques Rousseau (1712–1778)
Šablony I a jejich realizace
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP II) v kutnohorském regionu realizuje MAS Lípa pro venkov z.s. (leden.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Učíme se číst nahlas na VŠ? Studium Učitelství pro MŠ jako dialog praxe s teorií CZ.1.07/2.2.00/18.0022 Učíme se číst nahlas na VŠ? 5.3.2013, Brno Pavla Sovová, KPG FPE ZČU

jako součást přípravy předškolních pedagogů Čtení nahlas jako součást přípravy předškolních pedagogů Rámcový plán workshopu: Význam hlasitého čtení Mé osobní zkušenosti se sdělným čtením Aktivity a činnosti, které využívám v pedagogické práci

Význam hlasitého čtení: nahlas se čte těm, kteří ještě sami číst nedokážou učitel v MŠ je mluvním vzorem, uvádí do čtenářské gramotnosti ?? Je to vše ??

Sdělné čtení - osobní zkušenosti: Vítězslava Fryntová (KATaP DAMU) 1. stupeň ZŠ příprava předškolních pedagogů – otázky a problémy

Aktivní sdělené čtení: Není to jen mechanické ozvučování písmen. Nutná je aktivizace představivosti, uvědomění si obsahu a respektování zákonitostí mluvené řeči. (Pozornost posluchače jako ověření kvality hlasitého čtení?)

text myšlenka sdělení

Vybrané činnosti a aktivity: Slovo, říkadlo, pohyb (DV, Orffův hudebně pedag. systém) Čtení bez přípravy, s částečnou a důkladnou přípravou (audio a videonahrávky) Ilustrace textu (múzická aj.), textové koláže Aktivace hlasu jako podpora aktivnějšího sdělení