Základní škola Čelákovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Sčítání a odčítání lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Lomené výrazy – násobení a dělení
7.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Sčítání lomených výrazů – 3
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Matematika a její aplikace
AnotacePrezentace, která se zabývá smíšenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převádí smíšená čísla. Speciální vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
5.
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Racionální čísla.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
Obvod a obsah trojúhelníku Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_069_Obvod a obsah trojúhelníku.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Zlomky Čísla smíšená..
Převeď zlomky do základního tvaru:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Základní škola Čelákovice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice
Procvičování porovnávání a sčítání zlomků
Zlomky Sčítání zlomků..
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Základní škola Čelákovice
Písemné násobení desetinných čísel
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice
Sčítání lomených výrazů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice
Základní škola Čelákovice
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Základní škola Čelákovice
Základní škola Čelákovice
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
Základní škola Čelákovice
Zlomky (4) Smíšená čísla
Desetinná čísla a zlomky
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_067_Sčítání zlomků Sčítání zlomků Základní škola Čelákovice

Sčítání zlomků Autor: Ing. Janeček Jaroslav Vytvořeno: Datum vytvoření Stupeň a typ vzdělávání: II. Stupeň - základní Vzdělávací oblast: Inovace Vzdělávací obor: Matematika – 7. ročník Téma: Sčítání zlomků Anotace: Žák se seznámí s početním výkonem sčítání zlomků. Druh učebního materiálu: prezentace + procvičování. Očekávaný výstup: Žák zvládá řešení příkladů se zlomky – početní výkon, sčítání.

Sčítání zlomků Zlomky se stejným jmenovatelem sečteme tak, že součet jejich čitatelů lomíme společným jmenovatelem. Máme-li sečíst zlomky s různými jmenovateli, pomůžeme si tím, že je napřed všechny převedeme na společného jmenovatele. Za společného jmenovatele můžeme volit kterýkoli společný násobek daných jmenovatelů. Nejlépe je volit nejmenší společný násobek daných jmenovatelů.

Sčítání zlomků Při sčítání několika zlomků se společným jmenovatelem, můžeme pro všechny sčítance použít společnou zlomkovou čáru. Při sčítání smíšených čísel můžeme postupovat tak, že je převedeme na nepravé zlomky, nebo zvlášť sečteme celky a zvlášť zbývající zlomky. Pokud je výsledek nepravý zlomek, musíme jej převést na smíšené číslo. Sčítání zlomků je komutativní a asociativní. Sdružování sčítanců do menších skupin je někdy výhodné.

Sčítání zlomků  

Procvičování  

Použité zdroje Veškeré obrázky a texty jsou dílem autora prezentace.