Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_067_Sčítání zlomků Sčítání zlomků Základní škola Čelákovice
Sčítání zlomků Autor: Ing. Janeček Jaroslav Vytvořeno: Datum vytvoření Stupeň a typ vzdělávání: II. Stupeň - základní Vzdělávací oblast: Inovace Vzdělávací obor: Matematika – 7. ročník Téma: Sčítání zlomků Anotace: Žák se seznámí s početním výkonem sčítání zlomků. Druh učebního materiálu: prezentace + procvičování. Očekávaný výstup: Žák zvládá řešení příkladů se zlomky – početní výkon, sčítání.
Sčítání zlomků Zlomky se stejným jmenovatelem sečteme tak, že součet jejich čitatelů lomíme společným jmenovatelem. Máme-li sečíst zlomky s různými jmenovateli, pomůžeme si tím, že je napřed všechny převedeme na společného jmenovatele. Za společného jmenovatele můžeme volit kterýkoli společný násobek daných jmenovatelů. Nejlépe je volit nejmenší společný násobek daných jmenovatelů.
Sčítání zlomků Při sčítání několika zlomků se společným jmenovatelem, můžeme pro všechny sčítance použít společnou zlomkovou čáru. Při sčítání smíšených čísel můžeme postupovat tak, že je převedeme na nepravé zlomky, nebo zvlášť sečteme celky a zvlášť zbývající zlomky. Pokud je výsledek nepravý zlomek, musíme jej převést na smíšené číslo. Sčítání zlomků je komutativní a asociativní. Sdružování sčítanců do menších skupin je někdy výhodné.
Sčítání zlomků
Procvičování
Použité zdroje Veškeré obrázky a texty jsou dílem autora prezentace.