KLIMA TŘÍDY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Advertisements

Vlastní hodnocení školy
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Didaktické prostředky
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Školní poradenské pracoviště
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Zdravá škola.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Učitel. jeden ze základních činitelů výchovně vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, který je spoluzodpovědný za: přípravu,
Výživa v dětí do 2 let - úvod Mgr. Petra Sedlářová.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
13. Utváření života a práce. 1. Zkoumat efektivní pracovní strategie 2. Rozvíjet schopnosti hledat, získat/vytvořit práci 3. Rozvíjet schopnosti hledat,
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Dnes ty mně, zítra já tobě!
10. Prostředí a jeho vliv na rozvoj dítěte
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
3. Předškolní pedagog Požadavky na: KVALIFIKACI
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Projekt Mapa školy Jihlava,
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Příjemce podpory: TRIALOG
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
Pedagogické disciplíny
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
Pedagogická Psychologie
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Edukátor Profese učitele
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Standardy pro základní vzdělávání
Podpora bezpečného klimatu prostřednictvím etické výchovy Hana Kachtíková 3.října 2017
Psychologie výchovy a vzdělávání
Komunikace učitele se žáky
10. Prostředí a jeho vliv na rozvoj dítěte
7. Prostředí a jeho vliv na rozvoj dítěte
První zkušenosti s evaluací
Pedagogika a psychologie
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
VIKBA32 Informační vzdělávání
7. Prostředí a jeho vliv na rozvoj dítěte
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Pedagog.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

KLIMA TŘÍDY

„Dobře vyučovat je způsobovat, aby se někdo učil rychle, příjemně a důkladně až k pohotovému užívání. Je potřeba potěšení, aby se nevloudila omrzelost a odpor, ale aby se duch povzbuzoval potěšením a přidržoval při díle“ J.A. Komenský

Faktory ovlivňující klima třídy Motivace a klima Příjemná a neohrožující atmosféra Humor Kázeň

Učitel jako spolutvůrce klimatu Učitel je jedním ze základních činitelů vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, spoluzodpovědný za přípravu, řízení, organizaci a výsledky tohoto procesu. (Pedagogický slovník) Učitel je hlavním zprostředkovatelem systematicky upravených a srovnaných poznatků z nejrůznějších oborů vědních ve škole a zároveň vedle otce a matky třetím hlavním činitelem při vychování. (Stručný slovník pedagogický)

Učitel jako spolutvůrce klimatu Osobnost učitele – autorita Role ve kterých vystupuje- např. vychovatel a vzdělavatel, diagnostik, poradce a partner rodičů a žáků, manager, garant zdraví a bezpečí žáků nejčastější role: soudce, policista, misionář, detektiv (podle J. Prokopa) • Typologie - logotrop - paidotrop • Styl výchovy

Vytvoření kladného klimatu ve třídě hodně závisí na tom, jaké vztahy učitel s žáky naváže. Žáci se budou nejefektivněji učit v prostředí, kde jsou vztahy založeny na vzájemné úctě a kontaktu mezi nimi a učiteli.

Jak ovlivňovat a zlepšovat klima třídy Znalosti efektivního řízení třídy „desatero“ podle Čápa a Mareše Zjistit přání žáků/učitelů týkající se sociálního klimatu ve třídě Zjistit stav s časových odstupem (týden) Zjistit, v čem se liší přání žáků s aktuálním vnímáním reality Porovnat přání žáků a učitelů- rozdíly Vybrat oblasti, kde je třeba klima zlepšit

6) Promyslet pedagogické postupy, které by zlepšily klima třídy (vztahy mezi žáky, zájem o průběh výuky, klid a pořádek ve třídě) 7) Provádět cílené zásahy do klimatu, kdy se budou sledovat reakce učitelů a žáků 8) Zásahy musí být systematické, citlivé a dlouhodobé- změnu nelze očekávat ihned 9) Vyhodnocovat účinnost zásahů – dotazníky 10) Zjišťovat a podporovat snahu udržet dlouhodobý charakter změn k lepšímu