Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
ObvodyObsahyPovrchyObjemyVzorcenaruby
Výrazy s proměnnou ve slovních úlohách. Sestavení slovní úlohy: 1) Na dveřích taxi je napsáno: Nástupní sazba 150 Kč 1 km jízdy … 25 Kč Sestavte výraz.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Objem a povrch kvádru a krychle
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Povrch krychle a kvádru.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Polohové vlastnosti – určenost roviny
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Konstrukce rovnoběžníku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Určujeme povrch krychle a kvádru
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Pythagorova věta v rovině
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Středově souměrné útvary
Povrch kvádru.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
K-mapa: úvod a sestavení
ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
27 STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Popis kvádru:

Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní podstavu. Kvádr má 4 boční stěny. Stěny kvádru mají tvar obdélníku (některé mohou mít tvar čtverce).

Vlastnosti kvádru: Protější stěny jsou spolu rovnoběžné. Protější stěny jsou shodné obdélníky. (určete pomocí vrcholů)

(určete pomocí vrcholů) Vlastnosti kvádru: Obdélník má 2 úhlopříčky. Kvádr má 12 stěnových úhlopříček. (určete pomocí vrcholů)

(určete pomocí vrcholů) Vlastnosti kvádru: Kvádr má 4 tělesové úhlopříčky. (určete pomocí vrcholů)

Síť kvádru: Síť kvádru tvoří 6 obdélníků. například:

S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c S = 2.(a.b + b.c + a.c) Povrch kvádru: Povrch kvádru je tvořen 6 obdélníky. Vždy 2 obdélníky jsou shodné (protější stěny). Vzorec pro výpočet povrchu kvádru je S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c nebo S = 2.(a.b + b.c + a.c)

Povrch kvádru: například:

Povrch kvádru: Vzorec pro povrch kvádru: V = a.b.c například: