Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

NÁZEV: VY_32_INOVACE_494_Slovesný způsob
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Procvičujeme tvary sloves
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Mgr. Michal Oblouk SLOVESNÝ ROD.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
SLOVESA Mgr. Michal Oblouk.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Slovesa (verba).
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Slovesa.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
SLOVESA Slovesný způsob a čas 6. ročník.
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova - Tvarosloví VY_32_INOVACE_139 květen 2011Mgr. Hana Patschová.
Slovesa.
Slovesa – osoba, číslo, čas
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková výchova – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova – Tvarosloví VY_32_INOVACE_137 duben 2011 Mgr. Hana Patschová.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
TVARY OZNAMOVACÍHO A ROZKAZOVACÍHO ZPŮSOBU
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_542_SLOVESA_MLUVNICKÉ_KAT EGORIE Téma: OPAKOVÁNÍ.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Slovesný vid mluvnická kategorie sloves
Za předpokladu použití psacích potřeb
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
37.1 Slovesa Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
CJL mluvnice Tvarosloví – slovesa Mgr. Zina Omelková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_520_Slovesa AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská ROČNÍK, DATUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
Slovesné kategorie praktické opakování 1. OSOBA a ČÍSLO 1.os. JÁ - nesu1. os. MY - neseme 2. os. TY - neseš2. os. VY - nesete 3. os. ON – nese3. os.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Časování sloves Co je časování sloves ? čas přítomnýbýt 1. já jsem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Mluvnické významy zájmen Autor Fulínová.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
  Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 10 – slovesa – slovesný čas
Popiš jedním slovem, co se na obrázcích děje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
SLOVESNÝ ZPŮSOB Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
SLOVESA Staň se kouzelníkem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
TVAROSLOVÍ VY_32_INOVACE_XIII-C-06.
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Tvarosloví pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Tvary oznamovacího způsobu Autor Fulínová Šárka

TVARY OZNAMOVACÍHO ZPŮSOBU – SLO. ČASY (tvarosloví) Šárka Fulínová 2.ZŠ Dobříš

TVARY OZNAMOVACÍHO ZPŮSOBU 1. ČAS PŘÍTOMNÝ 2. ČAS MINULÝ 3. ČAS BUDOUCÍ

Je vyjádřen tvarem přítomným ČAS PŘÍTOMNÝ Je vyjádřen tvarem přítomným (např.: spím, běhám), v osobních koncovkách přítomného času se píše měkké –i/-í (např.: zpívají, běhají).

ČAS MINULÝ Je složen z příčestí činného významového slovesa a přítomného tvaru pomocného slovesa být (např. zpívala jsem, zmýlil jsem se), ve 3.os.č.j. i mn. Se pomocné slovese být vynechává (např.: psal, zmýlil se).

pomocným slovesem být a infinitivem významového slovesa ČAS BUDOUCÍ Lze vyjádřit: pomocným slovesem být a infinitivem významového slovesa (např.: budu zpívat) b) přítomným tvarem u sloves, která jim vyjadřují děj budoucí (např.: zazpívám).

3. DOPLŇ KONCOVKY VE VĚTÁCH. Letní ranní mlhy zahal- (zahal-l-) celý kraj. Davy se val- (val-l-) z koncertu J. Nedvěda. Tyto krabičky se dobře lep- (lep-l-). Některé děti při malování- zlob- (zlob-l-)- Některé druhy látek se bal- (bal-l-) do sáčků. Každý večer se pod lesem objev- (objev-l-) laně. Objev- (objev-l-) se tam i jeleni.

ŘEŠENÍ. Letní ranní mlhy zahalí (zahalily) celý kraj. Davy se valí (valily) z koncertu J. Nedvěda. Tyto krabičky se dobře lepí (lepily). Některé děti při malování zlobí (zlobily). Některé druhy látek se balí (balily) do sáčků. Každý večer se pod lesem objeví (objevily) laně. Objeví (objevili) se tam i jeleni.