PAMUKKALE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4.B Vodnaté oxidy; 5.Uhličitany Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
oblaka Venuše dobře odrážejí sluneční svit a proto je tato planeta ve vhodné poloze po Slunci a Měsíci nejjasnějším tělesem na obloze Večernice někdy.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_41 podstatná jména Téma: Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití halogenidů II TÉMATICKÝ CELEK:
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu:
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
NORSKO LEŽÍ NA SEVERU EVROPY BÝVÁ ČASTO NAZÝVÁNO NEJKRÁSNĚJŠÍ ZEMÍ EVROPY. NÁDHERNÁ A ROZMANITÁ KRAJINA STVOŘENÁ K OBJEVOVÁNÍ- HLUBOKÉ LESY - POVĚSTNÉ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
MĚŘÍTKO MAPY, KILOMETR Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 SMĚRNICE O NÁRODNÍCH EMISNÍCH STROPECH Gijs van Luyn InfoMil.
MOŘŠTÍ ŽAHAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu) koráli vyskytují se v teplých mořích žijí v koloniích jedinci - polypi podobní nezmarovi živí se planktonem,
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
Polodrahokamy a Drahokamy
Náboženství a fanatismus
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
13 úvod do chemie - opakování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rostliny z našeho okolí
Rozklad světla optickým hranolem.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vlastnosti plynů.
Název vzdělávacího materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zatmění měsíce Ing. Jan Havel.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Stavební uzávěra základní informace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Osmý div světa Torres del Paine.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Barva světla, šíření světla a stín
CHARAKTERISTIKA HORNIN A NEROSTŮ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VESMÍR.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Základní škola, Hradec Králové
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Stejskalová Hana
Soustava močová Funkce: Tvoří a vylučuje z těla moč.
Finance TNH 2 (S-5) Pavel Seknička.
Badatelské odpoledne 4. dubna Sedm barev duhy.
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
Fyzika 7.ročník ZŠ Newtonovy pohybové zákony Creation IP&RK.
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Vlastnosti plynů.
VY_32_INOVACE_
Autor: Andrea Kolářová
Atomy a molekuly (Učebnice strana 38 – 39)
Usazené horniny = sedimenty
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Neživá příroda - vzduch
OASIS DE HUACACHINA PERU Ligue o som
Člověk a životní prostředí
VY_32_Inovace_ Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ
VERŠE… 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Život v oceánech a mořích.
45.1 Jihomoravský kraj – poznáš jeho dominanty?
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Transkript prezentace:

PAMUKKALE

Pamukkale je jeden z neobyčejných přírodních divů Turecka. Velikou přitažlivostí je bílá rozloha útesů s vytvarovanými mísami plnými vody a ztuhlými vodopády; vypadají jako hromady sněhu, mraků nebo bavlny.

Vědeckým vysvětlením jsou horká teplotní místa, která leží pod množstvím uhličitanu vápníku, který se rozlévá a to vytváří tvary pevné látky jako travertinový mramor.

Je možno se tam koupat; Turci nazývají toto místo za PAMUKKALE, což znamená "Hrad bavlny ".

Je to chráněná krajina, která fascinuje tvary nerostů obsažených ve vodě, obsahující nehašená vápna a která zanechala fantastická znamení ve strukturách.

Výsledný účinek je podívaná: vody rozlévající se na sérii stupňů, tvořících pevné kaskády a kaluže.

Tolik kaskád uhličitanu vápníku a voda, která mění jejich barvu v souladu se změnami slunečního světla, je překvapující.

Místy bílá, jinde modrá, zelená nebo jiné barvy. Podívaná je úžasná.

Nepřetržité dynamiky eroze a transformace krajiny předurčené pro člověka končí neobvyklým prostředím.

PAMUKKALE je jeden z mnoha výjimečných jevů ve skutečnosti.