Standardy pro základní vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení efektivity výuky z pohledu pedagogiky
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Vzájemná hospitační činnost
Didaktické prostředky
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Záměr založení 16. odborné sekce Rady kvality ČR „KVALITA V ENERGETICE“ Daniel Jarchovský, ČEZ, a. s. Praha,
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Didaktické prostředky
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Assessment centrum.
Projekt Impuls / Seminář
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Projekt Impuls / Seminář
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Komplexní systém hodnocení
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Co může škola udělat pro mimořádně nadaného žáka
Assessment centrum.
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Pedagog.
Transkript prezentace:

Standardy pro základní vzdělávání Jana Zapletalová Ippp ČR

Předpokládané cíle Centrálně garantované standardy vzdělávání Zvýšení kvality vzdělávání Zvýšení informovanosti o výstupech vzdělávání (současně spojeno s riziky) Vytvoření validních pokladů pro vzdělávací politiku Sledováni trendů kvality ve vzdělávání

Přístupy k vymezení kvality Potřeba odlišit kvantitativní a kvalitativní modely Volba vícekriteriálních modelů, které zahrnují zejména práci s : kritérii kvality školního výkonu Klimatem školních tříd Vzděláním, praxí a výukovými metodami učitelů Rolí vzájemných interakcí indikátorů kvality, se vznikem specifických seskupení- ne vždy se synergickým efektem

Role měkkých a tvrdých indikátorů Měkké indikátory-např. důraz na péči o znevýhodněné X Tvrdé indikátory- výkonnost žáků, průměr školy Jak docilovat souladu na úrovni systému Reduktivní přístupy ke kvalitě- testové výsledky, % úspěšnosti žáků…

Rizika reduktivních modelů Ignorace průběhu procesů- například co vedlo ke změně výsledků žáků Hlediska žáků- jejich motivace ke školnímu výkonu Kulturní a politický rámec Role „katalyzátorů“ v procesech vzdělávání, Co je za horizontem školního výkonu žáka

Klíče k nastavení standardu I. Specifikace obsahů učiva, vymezení základních požadavků v kontextu s respektem k organizaci učiva V kontextu pochopení, reprodukce a praktické aplikace učiva Zvláštní pozornost- časová náročnost zvolené strategie a nastavené kontrolní mechanismy

Klíče k nastavení standardu II. Jak a co se učíme, jaký máme postoj k učení v kontextu s osobnostními specifiky, ve vztahu k druhu učiva, obsahu a průběhu učiva, v sociálním kontextu Curryová(1983) (deskriptory osobnosti, způsoby zpracování informací, výukové preference) sociální interakce Keefe(1988) (kognitivní, afektivní, fyziologická dimenze) Entwistle – studijní orientace (smysl, reprodukce, výkon) Kolb- zkušenost, reflektující pozorování, abstraktní konceptualizace, experimentování) Role interpretace představy a očekávání v popisu učení Dysfunkčnost studijního stylu (strategie)

Nastavení standardu pro žáky s nestandardními výkony a nestandardními podmínkami pro výkon Faktory ovlivňující průběh a výsledky vzdělávání žáka Standardy vzdělávání versus nestandardní žáci Rizika a limity testování Alternativy řešení Zhodnocení efektivity navržených řešení Od učiva k možným standardům