ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Život na Zemi.
Potravní vazby rostlin a živočichů
VZTAHY ORGANISMŮ.
Živá a neživá příroda 3. ročník
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Potravní pyramida.
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Charakteristika ekosystému
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Výživa buňky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
LES ŘASY.
Ekosystémy.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Společné znaky rostlin.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
ROSTLINY.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Projevy života, třídění organismů
Rostliny.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Živé organismy.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.

Živá příroda tři skupiny organismů: rostliny houby živočichové mění neústrojné látky na ústrojné (fotosyntéza) nepohybují se aktivně z místa na místo houby přijímají hotové ústrojné látky živočichové pohybují se aktivně z místa na místo

Živá příroda znaky organismů: příjem vody a potravy dýchání vylučování odpadních látek dráždivost růst a vývoj rozmnožování

Zápis do sešitu Živá příroda tři skupiny organismů: znaky organismů: rostliny houby živočichové znaky organismů: příjem vody a potravy dýchání vylučování odpadních látek dráždivost růst a vývoj rozmnožování

Výživa organismů rostliny si berou živiny z půdy a vyrábějí ústrojné látky živočichové se živí jinými organismy býložravci – živí se rostlinami masožravci – živí se masem (jinými živočichy) všežravci – živí se rostlinami i živočichy (např. člověk) rozkladači mění mrtvé zbytky na humus

Zápis do sešitu Výživa organismů rostliny – živiny z půdy, vyrábějí ústrojné látky živočichové se živí jinými organismy býložravci – živí se rostlinami masožravci – živí se masem (jinými živočichy) všežravci – živí se rostlinami i živočichy (např. člověk) rozkladači mění mrtvé zbytky organismů na humus

Fotosyntéza provozují ji zelené rostliny, které mají zeleň listovou (chlorofyl) spotřebovávají při ní oxid uhličitý a vodu vyrábějí kyslík + cukr

Zápis do sešitu Fotosyntéza zelené rostliny, které mají zeleň listovou (chlorofyl) spotřebovávají oxid uhličitý a vodu vyrábějí kyslík+ cukr

Ekosystém je propojení živé a neživé přírody dělí se na: nebo: vodní (řeka, jezero) suchozemský (pole, les) nebo: přírodní (přirozený les) – ovlivňuje ho člověk umělý (zahrádka, pole) čistě živá složka prostředí se nazývá společenstvo

Zápis do sešitu Ekosystém propojení živé a neživé přírody dělí se na: vodní (řeka, jezero) suchozemský (pole, les) nebo: přírodní (přirozený les) – ovlivňuje ho člověk umělý (zahrádka, pole) živá složka prostředí = společenstvo

Potravní řetězce a pyramidy vyjádření potravních vztahů v přírodě sluneční energie → zelená rostlina → býložravec → masožravec (všežravec) → masožravec

Zápis do sešitu Potravní řetězce vyjádření potravních vztahů v přírodě sluneční energie → zelená rostlina → býložravec → masožravec (všežravec) → masožravec