Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_14_02_invalid ní důchod Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Advertisements

Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_13_01_ba nka, bankomat Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1802_ŽIVOTNÍ P. Téma: Pojem F. G._ Životní pojištění Číslo projektu:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_06_skloňování podstatných jmen rodu ženského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_01_pohlavní choroby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09_01_plánované rodičovství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Kód vzdělávacího materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Splátka nebo úvěr
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
WORD Tabulky - ohraničení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ČESKÝ JAZYK ŽIVOTNÁ A NEŽIVOTNÁ PODSTATNÁ JMÉNA RODU MUŽSKÉHO
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Na co všechno si dát pozor.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník: CZ.1.07/1.5.00/34.0865 Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_04_02_úvěr Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková organizace Ročník: II. ročník praktické školy Vzdělávací oblast: Den s finanční gramotností– vzdělávací blok Téma: Finanční gramotnost -úvěr Název autora: Bc. Miroslav Barda Vytvořeno dne: Září 2012 Anotace Cílem prezentace je seznámit žáky formou výkladu a praktických cvičení s pojmem úvěr, jeho druhy a rizikem úvěrové pasti. Klíčová slova: Úvěr, peněžní úvěr, spotřebitelský úvěr , úvěrová past

METODICKÝ POPIS výklad a praktická cvičení na téma úvěr, jeho druhy a rizika úvěrové pasti.

Úvěr je forma dočasného postoupení zboží nebo peněžních prostředků (půjčka), za určitý úrok ve formě peněžité prémie.

Poskytování úvěru patří mezi základní činnosti bank Úvěr se uzavře mezi bankou fyzickou/právnickou osobou většinou uzavřením úvěrové smlouvy.

Peněžní úvěry Kontokorentní úvěr Provozní úvěr Investiční úvěr Eskontní úvěr Hypotéční úvěr Spotřebitelský úvěr

Spotřebitelský úvěr Spotřebitelský úvěr představuje v dnešní době nejjednodušší formu, jak získat peníze na nejrůznější nákupy V současnosti u nás nejdostupnější a nejrychleji vyřizovaný druh úvěru. Poskytují ho jak bankovní instituce, tak i nebankovní subjekty

Spotřebitelský úvěr se stal fenoménem dnešní doby a nákupy na splátky jsou jednoduše v módě.

Nástrahy spotřebitelských úvěru Spotřebitelské úvěry jsou rychle získané peníze Je důležité své půjčky řádně splácet a nenechat se jimi zahltit. Určitě není vhodné hradit jeden úvěr druhým. Člověk se pak může velice snadno dostat do úvěrové pasti, ze které je těžko úniku.

Oprav chybu měnící význam věty 1.Spotřebitelské úvěry jsou pomalu získané peníze 2.Určitě je vhodné hradit jeden úvěr druhým. 3.Je důležité své půjčky nesplácet a nechat se jimi zahltit. 4.Poskytování úvěru patří mezi základní činnosti škol Pomalu, je, nesplácet, nechat, škol

POUŽITÉ ZDROJE Klipart – www.office.microsoft.com