KONGRESOVÝ CESTOVNÍ RUCH
MICE M – MEETINGS (setkání, schůze) I – INCENTINGS (incentiva, motivační pobyty) C – CONVENTIONS / CONFERENCES (kongresy/konference) E – EXHIBITIONS / EVENTS (výstavy/akce)
zahrnuje soubor činností, zaměřených na výměnu vědeckých a odborných poznatků a zkušeností MICE probíhají v metropolích účastníci jsou vzdělaní lidé KCR je spojen se společenskými událostmi průměrné denní výdaje kongresového turisty – 6000 Kč (běžný turista 2500 – 3000 Kč) kongresový turista má vyšší nároky na kvalitu poskytovaných služeb
Dělení MICE Malé (do 50 účastníků) seminář, školení, kolokvium, kulatý stůl, zasedání, incentiva Střední (od 50 do 300 účastníků) Konference, symposium Velké (nad 300 účastníků) Kongres, sjezd, mezinárodní veletrh
Cestovní kanceláře zajišťující KCR – Convention Bureau Atraktivnost místa pro MICE ovlivňuje: Image destinace Samostatné místo konání akce Ubytovací a stravovací služby Turistická přitažlivost Nabídka a atraktivita doprovodných akcí