Název školy: ZŠ a MŠ Březno

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pythagorova věta a její odvození
Advertisements

PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená.
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
EUKLIDOVY VĚTY A PYTHAGOROVA VĚTA
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Pythagorova věta užití v prostoru
Pythagorova věta – úvod
Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PYTHAGOROVA VĚTA Výuková prezentace.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pythagorova věta.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta 8. ročník
PYTHAGOROVA VĚTA PŘÍKLADY
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pythagorova věta.
Opakování Víš, co je to druhá mocnina ? Je to součin dvou sobě rovných činitelů. a 2 = a.a.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
VY_42_INOVACE_110_PYTHAGOROVA VĚTA V ROVINĚ 1. ČÁST Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
Povrch hranolu – příklady – 1
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
PYTHAGOROVA VĚTA Pythagorova Pythagorova věta a věta k ní obrácená.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Pythagorova věta - příklady
Název: VY_32_INOVACE_MA_8A_12I Škola:
Pythagorova věta 7. třída Lenka Betlachová.
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název školy: Základní škola Městec Králové
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Výpočty v rovinných obrazcích
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
EUKLIDOVA VĚTA O VÝŠCE:
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_34_Pythagorova věta Téma: Pythagorova věta M 8.-9. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0360 Anotace: Materiál k interaktivní tabuli –Pythagorova věta M 8-9

Anotace Pythagorova věta

Pythagoras zjistil, že čtverec nad přeponou pravoúhlého trojúhelníka se rovná součtu čtverců nad oběma odvěsnami. C² a² c a b b²

Vzorce pro výpočet c² = a² + b² c = √a² + b² a² = c² – b² a = √c² - b² b² = c² – a² b = √c² - a²

Příklady s řešením Jak vysoko nad zemí je drak upoutaný na 60 m provázku, je-li vzdálenost od místa pouštění od místa pouštění od létajícího draka 30 m ? x = √c² - x² = √60² - 30² = √3 600 – 900 = √2 700 = 52 Drak je 52 m vysoko.

Příklady vypočítej přeponu k = 8,2 cm l =6,3 r = 1,25 dm s = 0,78 dm x = 58 mm y = 9,4cm c = 6,4 m d = 48 dm Vypočítej odvěsnu m = 4,5 cm k = 3,6 t = 91 mm s = 78mm z = 22 dm x = 1,08 m c = 9,15 cm d = 4,07 mm

Výsledky Vypočítej odvěsnu Vypočítej přeponu k = 8,2 cm l =6,3cm m= 10,3cm r = 1,25 dm s = 0,78dm t= 1,475dm x = 58 mm y = 94mm z= 11,08mm c = 6,4 m d = 4,8m e= 8m m = 4,5 cm k = 3,6cm l= 2,7cm t = 91 mm s = 78mm r= 46,8mm z = 2,2 m x = 1,08 m y= 0,61m c = 0,915 cm d = 4,07 mm b= 2,59mm

Vypočítej pomocí Pythagorovy věty Jak je velká úhlopříčka čtverce s délkou 5 cm? c = √ a² + a² = √2 . 5² = √50 = 7 a Úhlopříčka je 7 cm. c .

Jak vysoký je komín, jehož stín je 15krát delší než stín tyče 2,5m? (vzdálenost konce tyče a konce stínu je 3m) ? x =15.x1 = 15. (√3² - 2,5²) = 15. √9-6,25 – 15. √2,75 = 15.1 6,46 = 24,7 Komín je vysoký téměř 30 metrů. x x1 2,5m 3m

Test Jak je vysoký štít domu o délce krovů 9 a 12 metrů? A – 7,1m B – 6,7m C – 6,3m 9m ------------------------------ 12m

Dobře

Zkus štěstí znovu zpět

Správná odpověď je – B - Jak je vysoký štít domu o délce krovů 9 a 12 metrů? Štít domu je vysoký 6,7 metrů. 9m 6,7m