Algoritmizace a programování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Advertisements

Tabulkový procesor Formuláře – interaktivní prvky v Excelu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Jana Kijonková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Relační databáze – zápis.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Vkládání hypertextových odkazů Co se všechno naučíme??? Co je to hypertextový.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_03 Název materiáluKalkulačka.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 26 AnotaceZakreslování.
Algoritmizace a programování Cykly – While – příklady 2.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Úkol: 1. Snímku 2 přiřaďte na příslušná textová pole hypertextové odkazy na další snímky. Na pole odkaz vložte odkaz na wikipedii a stránku PowerPoint.
Název: Přeběh pístu Autor: Šnejda Karel Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Ročník: 3. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Číselné množiny - přehled
Počet čísel Počet hodnot
Počet čísel Počet hodnot
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Algoritmizace a programování
Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Algoritmizace a programování
Excel – tabulkový procesor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo v digitálním archivu školy
Vlastnosti látek − hustota
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Algoritmizace a programování
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Tabulky – další možnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Formátování dokumentu
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Informatika textový editor - WORD
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Roční zúčtování záloh na daň a daňového zvýhodnění za rok 2017
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
MS Excel – příklady na databázové funkce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Dotazovací jazyk SQL I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
VY_32_INOVACE_VJ36.
PowerPointu Ing. Hana Vláčilová
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Vlastnosti látek − hustota
Informatika – Průměr a min-max
Lineární funkce a její vlastnosti
Informatika – Základní operace s buňkami
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

Algoritmizace a programování Pole 1

Princip Pole (v Pythonu spíše označení seznam) si lze představit jako tabulku rozdělenou na několik buněk Každá buňka má svůj index Indexy se číslují od nuly 0 1 2 Prvek pole 0 je 10, prvek pole 1 je 15, Prvek pole 2 je 8 10 15 8

Deklarace (1. způsob) prvky pole vložíme již v kódu Syntaxe: název pole=[prvek1,prvek2,…]; pokus=[10,15,8]; print(pokus);

Deklarace (2. způsob) hodnoty pole vložíme v běhu programu Vytvoříme prázdné pole pokus=[] Pomocí cyklu for určíme počet prvků for i in range(3): V těle cyklu přidáváme hodnoty pomocí metody insert pokus.insert(index,hodnota) pokus.insert(i,int(input(“Zadejte prvek: “))) insert – přidání nové položky i – hodnota indexu dosazená z cyklu for int(input(“Zadejte prvek: “))) – text na vstupu a přetypování

Vkládání do pole – Kompletní kód pokus=[] for i in range(3): pokus.insert(i,int(input("Prvek: "))) print(pokus)

Přístup k polím Mějme seznam pokus=[1,2,3,4,5,6] pokus[2] => 3

Modifikace seznamů Mějme seznamy x=[1,2,3,4,5,6] y=[“dve”,”tri”,”ctyri”] x[1]=“dve” => 1, “dve”, 3,4,5,6 x[1]=y => 1, [“dve”,”tri”,”ctyri”],3, 4, 5 x[1:3]=y => 1, “dve”,”tri”,”ctyri”,4, 5, 6 x.append(7) => 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 x.insert(0,”nula”) => “nula”,1, 2, 3, 4, 5,6 x.remove(5) => 1, 2, 3, 4, 6 del x[1] => 1, 3, 4, 5, 6 del x[2:4] => 1, 2, 5, 6

Příklady 1 Zkuste oba způsoby vkládání hodnot do polí a výpis těchto polí Vyzkoušejte přístup k polím Vyzkoušejte modifikaci seznamů Vypište libovolný prvek pole, zadaný z klávesnice

Pěkný zbytek dne 