BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Peněžní trh Ekonomika podniku 2. ročník Peněžní trh - každý vyspělý ekonomický systém je postavený na toku peněz.
Téma: Využití Accessu pro tvorbu evidence našeho podnikání Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_VLASTIVĚDA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Autor: Ing. Alice Horáčková
Příjmy ze samostatné činnosti
Opakování – pracovní list
Ekonomika organizací Rozhodování.
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
Bojíte se francouzštiny?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úvod do podnikových financí
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Seminář 1. Předmět ekonomie
Marketingový plán společnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Procvičení a upevnění učiva
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Plánování a rozhodování v organizaci
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Plánování a rozhodování v podniku
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.
ZKOUŠKY CEMENTU pevnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Digitální učební materiál
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
INVESTICE.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012

Plánování a rozhodování v organizaci Strategické plánování Bostonská matice portfolia (1 příklad) Rozhodování Alternativy rozhodování (1 příklad) Výsledková a rozhodovací matice (1 přiklad)

Příklad 1 Cestovní kancelář má ve svém portfoliu tyto produkty: Relativní tržní podíl: Růst trhu: Podíl na obratu: Rafty 0,2 15 % 5 % Pobyty u moře 8,0 9 % 30 % Poznávací zájezdy 0,5 20 % 10 % Vysokohorská turistika 0,3 0 % 17 % Zimní zájezdy 4,0 4 % Cykloturistické zájezdy 3,0 Expediční výpravy 0,8 3 % Analyzujte produkty pomocí Bostonské matice portfolia.

Bostonská matice portfolia: Příklad 1 - řešení Bostonská matice portfolia:

Příklad 1 – řešení Cestovní kancelář má ve svém portfoliu tyto produkty: Relativní tržní podíl: Růst trhu: Podíl na obratu: Rafty 0,2 15 % 5 % Pobyty u moře 8,0 9 % 30 % Poznávací zájezdy 0,5 20 % 10 % Vysokohorská turistika 0,3 0 % 17 % Zimní zájezdy 4,0 4 % Cykloturistické zájezdy 3,0 Expediční výpravy 0,8 3 % Analyzujte produkty pomocí Bostonské matice portfolia.

Příklad 1 – řešení

Příklad 1 – řešení Bostonská matice portfolia: Hvězdy: Cykloturistické zájezdy Dojné krávy: Pobyty u moře Zimní zájezdy Otazníky: Poznávací zájezdy Rafty Psi: Vysokohorská turistika Expediční výpravy

Příklad 2 Podnik má k dispozici 2 000 000 Kč. Může je využít k výrobě: produktu A nebo produktu B s výrobními náklady produktu: 1 200 000 Kč nebo 2 000 000 Kč. Může také uložit peníze v bance, případně část kapitálu použít na výrobu jednoho produktu a zbytek pro vklad v bance. Uveďte přehled jednotlivých alternativ jednání.

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Akční parametr 1: Výroba produktu Akční parametr 2: Vklad do banky

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Akční parametr 1: Výroba produktu Výroba produktu A Výroba produktu B Akční parametr 2: Vklad do banky

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 1. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 2 000 000,- Kč 0,-Kč (výroba produktu A)

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 2. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 2 000 000,- Kč 0,-Kč (výroba produktu B)

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 3. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 1 200 000,- Kč 800 000,-Kč (výroba produktu A)

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 4. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 1 200 000,- Kč 800 000,-Kč (výroba produktu B)

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 5. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 0,- Kč 2 000 000,-Kč

Příklad 3 Nadnárodní výrobní podnik působící v Evropě hledá nové místo pro svou další pobočku. Z předběžné analýzy vyplynulo, že v úvahu připadají 4 místa. (a1,a2,a3,a4). Pro rozhodování podstatné stavy okolí (s1,s2,s3,)- - jako podstatná kriteria rozhodování byly určeny: roční dopravní náklady, mzdové náklady a daňové výhody.

Příklad 3 Výsledková matice: Roční dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 1. místo 5 000 000,- Kč malé průměrné 2. místo 8 000 000,- Kč střední velmi vysoké 3. místo 7 000 000,- Kč vysoké 4. místo Transformujte tuto výsledkovou matici na rozhodovací matici s využitím 5-ti bodové škály užitku a rozhodněte, kterou variantu má podnik vybrat.

Příklad 3 - řešení 5-bodová škála k transformaci: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 5 bodů 5 000 000,- Kč velmi malé náklady velmi vysoké výhody 4 body 6 000 000,- Kč malé náklady vysoké výhody 3 body 7 000 000,- Kč střední náklady průměrné výhody 2 body 8 000 000,- Kč vysoké náklady malé výhody 1 bod 9 000 000,- Kč velmi vysoké náklady velmi malé výhody Hodnoty z výsledkové matice převedeme pomocí bodů do podoby rozhodovací matice.

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 000 000,- Kč malé průměrné 2. místo 8 000 000,- Kč střední velmi vysoké 3. místo 7 000 000,- Kč vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 000 000,- Kč malé průměrné 2. místo 8 000 000,- Kč střední velmi vysoké 3. místo 7 000 000,- Kč vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení 5-bodová škála k transformaci: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 5 bodů 5 000 000,- Kč velmi malé náklady velmi vysoké výhody 4 body 6 000 000,- Kč malé náklady vysoké výhody 3 body 7 000 000,- Kč střední náklady průměrné výhody 2 body 8 000 000,- Kč vysoké náklady malé výhody 1 bod 9 000 000,- Kč velmi vysoké náklady velmi malé výhody Hodnoty z výsledkové matice převedeme pomocí bodů do podoby rozhodovací matice.

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů malé průměrné 2. místo 2 body střední velmi vysoké 3. místo 3 body vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů malé průměrné 2. místo 2 body střední velmi vysoké 3. místo 3 body vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení 5-bodová škála k transformaci: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 5 bodů 5 000 000,- Kč velmi malé náklady velmi vysoké výhody 4 body 6 000 000,- Kč malé náklady vysoké výhody 3 body 7 000 000,- Kč střední náklady průměrné výhody 2 body 8 000 000,- Kč vysoké náklady malé výhody 1 bod 9 000 000,- Kč velmi vysoké náklady velmi malé výhody Hodnoty z výsledkové matice převedeme pomocí bodů do podoby rozhodovací matice.

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body průměrné 2. místo 2 body 3 body velmi vysoké 3. místo vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body průměrné 2. místo 2 body 3 body velmi vysoké 3. místo vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení 5-bodová škála k transformaci: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 5 bodů 5 000 000,- Kč velmi malé náklady velmi vysoké výhody 4 body 6 000 000,- Kč malé náklady vysoké výhody 3 body 7 000 000,- Kč střední náklady průměrné výhody 2 body 8 000 000,- Kč vysoké náklady malé výhody 1 bod 9 000 000,- Kč velmi vysoké náklady velmi malé výhody Hodnoty z výsledkové matice převedeme pomocí bodů do podoby rozhodovací matice.

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body 3 body 2. místo 2 body 3. místo 4. místo

Příklad 3 - řešení Výsledková matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 000 000,- Kč malé průměrné 2. místo 8 000 000,- Kč střední velmi vysoké 3. místo 7 000 000,- Kč vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body 3 body 2. místo 2 body 3. místo 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body 3 body 12 bodů 2. místo 2 body 10 bodů 3. místo 9 bodů 4. místo 11 bodů

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body 3 body 12 bodů 2. místo 2 body 10 bodů 3. místo 9 bodů 4. místo 11 bodů Pro umístění pobočky tedy zvolíme první místo, nakolik poskytuje nejvyšší celkovou hodnotu – přináší nejvyšší užitek.

Děkuji za pozornost