Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

PŮDA PŮDA PŮDA.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Vznik půd.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
PEDOSFÉRA.
PŮDA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pedosféra 1 Igor Dostal.
VY_32_INOVACE_10-1-4_Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Rozdělení půd Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Otáčivé účinky síly Tématický okruh: Účinky síly Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F7 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzájemné silové působení Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Bonsaje - charakteristika Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Muškáty - charakteristika Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_04 TEMA:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Příprava pozemků – mechanizace v zemědělství Tématický okruh: Jarní.
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název prezentace (DUMu): Půda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Pedosféra = půda na Zemi
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Půdní druhy Obr.1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: Pě8 - 2 Datum ověření ve výuce: 8. 11. 2010 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce Vzdělávací obor: Pěstitelství Tématický okruh: Půda Téma: Vlastnosti a druhy půd – dělení, složení půd

ANOTACE Digitální výukový materiál VLASTNOSTI A DRUHY PŮD slouží k výkladu učiva. Výklad je doplněn o obrázky z internetu. Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.

Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice Vlastnosti a druhy půd Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

Zbytky odumřelých rostlin a živočichů SLOŽENÍ PŮDY Neústrojné látky Ústrojné látky Zvětralé horniny Zbytky odumřelých rostlin a živočichů

Dělení dle zpracovatelnosti DRUHY PŮD Dělení dle zpracovatelnosti LEHKÉ STŘEDNĚ TĚŽKÉ TĚŽKÉ Malý obsah jílovitých částic. Snadno se obdělávají. Voda jimi rychle prosakuje. Rychle vysychají. Dobře se zpracovávají. Přiměřeně propouštějí a zadržují vodu. Velký obsah jílovitých části Zasucha tvrdé, Po dešti mazlavé Špatně se obdělávají.

Písčitá Hlinitopísčitá Písčitohlinitá Hlinitá Jílovitohlinitá ZJIŠTĚNÉ VLASTNOSTI PŮDNÍ DRUH Převládají ostrá zrna písku, zemina Nešpiní prsty. Nedá se utvořit kulička. Písčitá Mnoho zrn písku, málo jemných částic. Podaří se utvořit kuličku, ale ne váleček. Hlinitopísčitá V zemině cítíme písek i jemnější částice. Dá se utvořit kratší váleček, který se při stáčení do kroužku rozpadává. Písčitohlinitá Málo zrn písku, zemina se dobře roztírá. Podaří se utvořit delší váleček, který se Jen stěží dá stočit do kroužku. Hlinitá Mazlavá zemina se dobře tvaruje. Dá se z ní utvořit dlouhý váleček, Který lze stočit do kroužku. Jílovitohlinitá Mazlavá zemina bez zrn písku, velmi ulpívá na prstech. Dá se z ní utvořit dlouhý váleček, s nímž lze pracovat jako s platelínou. Jílovitá a jíl

OBSAH JÍLOVITÝCH ČÁSTIC V % ROZDĚLENÍ PŮD PODLE ZPRACOVATELNOSTI PŮDNÍ DRUH ROZDĚLENÍ PŮD PODLE ZPRACOVATELNOSTI méně než 10 písčitá lehké 10 až 20 hlinitopísčitá 20 až 30 písčitohlinitá středně těžké 30 až 45 hlinitá 45 až 60 jílovitohlinitá těžké 60 až 75 jílovitá více než 75 jíl

ZDROJE Dytrtová, R., Praktické činnosti, Pěstitelství pro 6.- 9. r. ZŠ, Fortuna, 1997 http://www.ekozahrady.com/puda_pod_traktorem.jpg http://ekolist.cz/velkeobrazky/klima/sucha_puda01_z.jpg http://lh4.ggpht.com/-L3AHqMzqlhg/TDIQ82JuYYI/AAAAAAAAAcA/zDJVkoDlMNE/P1100969.JPG