SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Advertisements

Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Téma 3: Charakter produktu a jeho realizace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_02.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketing nehmotného produktu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Management systému řízení kvality
MARKETINGOVÝ MIX.
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketing nehmotného produktu (služeb) Analýzy prostředí
Vítejte na Základech marketingu
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Marketing ve veřejném sektoru Základní studijní text Základní studijní text – pracovní verze ve Wordu DSO umístěná na :
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Služby a jejich členění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rozhodování jako manažerská funkce
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Tvorba marketingového mixu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podniková Ekonomika Základy managementu, manažerské funkce
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství 62740@mail.muni.cz

Vymezení služeb Služba je jakákoliv činnost nebo schopnost, kterou může jedna strana nabídnout druhé straně. Svou podstatou je nehmotná a nevytváří žádné hmotné vlastnictví. Poskytování služby může (ale nemusí) být spojeno s hmotným produktem.

Specifika služeb Nehmotnost vyšší riziko při nákupu služby Vnímaná kvalita služby se odvíjí od zákazníkova očekávání. Proměnlivost výstupu Služba je zpravidla poskytována různými poskytovateli a podle toho se proměňuje výstup služby a tím i spokojenost zákazníka. spolehlivost a konzistentnost (shodnost) služeb.

Specifika služeb Nedělitelnost služba je vytvářena a konzumována současně. Intenzivní kontakt se zákazníkem může být pozitivem i negativem Dočasnost (pomíjivost) nelze je nakoupit do zásoby Decentralizované a územně rozptýlené

Marketing služeb Snaha o trvale vyšší jakost než u konkurence. Zákazník by měl mít pocit, že dostal lepší službu, než očekával. Příčiny neúspěchů při poskytování služeb: Rozpor mezi očekáváním spotřebitele a předpoklady managementu. Rozpor mezi poskytovanou službou a vnější komunikací. Zákazník sám neví, co má od služby očekávat

Marketing služeb 5 rozhodujících kritérií pro posuzování jakosti služeb: Dostupnost Ochota Důvěryhodnost Citlivý přístup Materializace služeb

Literatura JANEČKOVÁ, Lidmila; VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 179 s. ISBN 8071699950. KOTLER, P. Marketing Management. Praha : Grada Publishing, spol.s.r.o., 2001. 720 s. ISBN 80-247- 0016-6. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. 232 s. ISBN 9788024727219.