DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přídavná jména přivlastňovací
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Zájmena Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OPAKOVÁNÍ ČÍSLOVEK (+ pracovní list)
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMENA JENŽ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ zájmeno jenž Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Zájmeno jenž skloňování. Budeme si pamatovat! zájmeno jenž (jež, jež) má ve všech pádech (kromě 1.) stejné tvary jako zájmeno on (ona, ono) – navíc má.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Česká literatura 20.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
Zájmena Bc. K. Matějková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Předložky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_03
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Metodický list: Slovní druhy 1. část
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
ZÁJMENA TEN, NÁŠ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zájmena.
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Tvarosloví – zájmeno jenž Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Tvarosloví – skloňování zájmen Ročník prima Datum tvorby 21.11.2012 Anotace slovní druhy,zájmena, jenž Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu. Procvičovací cvičení lze použít jako test nebo domácí cvičení. Možnosti využití: promítání ve třídě Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Skloňování zájmena jenž Zažil jsem hroznou tlakovou níž, během níž jsem ztratil cestu, již jsem již nenalezl. Co tím myslel ten, co ke mně mluví???

Skloňování zájmena jenž toto zájmeno má stejný význam jako zájmeno který neužívá se příliš často, některé jeho tvary jsou knižní v hovorové řeči bývá nahrazováno zájmenem co př. Chlapec, co stojí vedle dveří, patří k nejlepším matematikům naší třídy.

Skloňování zájmena jenž – j.č. rod mužský rod ženský rod střední 1. jenž jež 2. jehož jíž 3. jemuž 4. jehož, jejž jen, jejž (pro rod neživotný) již 6. němž níž 7. jímž

Procvičování Úkol: Spojte věty vztažným zájmenem jenž. Léto jsme strávili v Jihlavě. Jihlava je známa krásnou zoologickou zahradou. Četli jsme knihy od spisovatele Karla Poláčka. Poláček zemřel za 2. světové války v koncentračním táboře. Archeologové objevili v poušti starou civilizaci. Tato civilizace nebyla dotčena rukou člověka. Ema Destinnová pobývala ve Stráži nad Nežárkou. Destinnová byla slavnou operní pěvkyní.

Skloňování zájmena jenž – mn.č. rod mužský rod ženský rod střední 1. již (pro rod životný) jež (pro rod neživotný) jež 2. jichž 3. jimž 4. 6. nichž 7. jimiž

Procvičování Úkol: V úryvku z románu F. L. Věk od Aloise Jiráska najdi tvary zájmena jenž a nahraď je zájmenem který. Než hrůza stála v spáleništích u nich, u sousedů vpravo vlevo, kolem celého rynku, po všem městě, v skleslých podsíních, do nichž se zřítily štíty a lomenice ve spoustě ohořelých trámů, došků a šindelů, v ošlehaných zdech, v rumu a popele. Jako mátoha trčela v zkaleném vzduchu, plném čoudu a dusného, páchnoucího tepla; vydechovalo je spáleniště skoro celého města, jemuž vyhořel kostel, jemuž se rozlily skoro všecky zvony, jemuž lehly popelem škola, radnice, dřevěné děkanství, špitál a přes půl třetího sta příbytků. Věkovi jen na okamžik na hrůzu zapomněli v tom zásvitu nenadálého shledání. Ale pak ji zas viděli všude. Věk ubledlý, s ovázanou hlavou i rukou, o holi, podporoval ženu, jež přes tu chvíli zalomila rukama, zavzlykala nebo se náhle k dětem nachýlila a přitiskla je, jak šly těsně vedle ní, jedenáctiletý Václav a Lidka o rok mladší, držící se její sukně.

Procvičování Úkol: Zájmeno který nahraď zájmenem jenž. Našla jsem tu knihu, kterou jsem hledala opravdu dlouho. Učitelka, kterou jsme spolu včera potkali, mě učila více než pět let. Zpráva, kterou jsem se včera dozvěděla, vše zásadně mění. Lidé, kteří zvládají výborně práci na počítači, mají v dnešní době dobré uplatnění. Václav, který se vždy od svých spolužáků lišil, vyhrál mezinárodní matematickou olympiádu. Děti, kterým jsme přivezli dárky, byly šťastné.

Zdroje: KRAUSOVÁ, Zdeňka a Renata TERŠOVÁ. Český jazyk pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 136 s. ISBN 80-7238-206-3. MELICHAR, Jiří a Vlastimil STYBLÍK. Český jazyk: rozšířený přehled učiva základní školy s cvičeními a klíčem. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-042-5228-1. ALOIS JIRÁSEK. F.L. Věk: 4. díl. 14. vyd. Praha: Nakladatelství J.Otto, 1931. Ostatní materiál je z archivu autorky