Pedagogická psychologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Advertisements

„Dílna techniky ve světě dětí“ MŠ U Sýpky a odloučená pracoviště MŠ Jerlochovice a MŠ Děrné.
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Vítejte na Dni otevřených dveří Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity 18. ledna 2013.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Setkání se studenty přijatými na FCHT Petr Zámostný proděkan pro pedagogickou činnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
FULBRIGHTOVA STIPENDIA
Anotace Seznámit žáky s fungováním školství v ČR. Popsat jednotlivé stupně a možnosti přechodu z nižšího na vyšší stupeň. Výukový materiál.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Úvod do studia němčiny I.
PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+
Pedagogická psychologie
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2017 / 2018.
První informativní setkání
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy Ústav románských studií
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Základy pedagogické metodologie
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
PB071 – Programování v jazyce C
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Pedagogika školního sportu
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
ZÁKLADNÍ INFORMACE PS 2015/16 Název předmětu: MANAGEMENT 1 (BKH_MAN1)
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2018 / 2019.
Společné informace o studiu
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Jak absolvovat kurz?
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Stavba strojů a zařízení
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Pedagogická psychologie OP3BK_PSPP Mgr. Ing. Irena Ocetková, Ph.D.

Termíny přednášek Pá 2. 3. 8:00-10:00 - prof. Kohoutek posluchárna 20

Pro zvládnutí předmětu "pedagogická psychologie" se předpokládají základní znalosti z obecné psychologie, psychologie osobnosti, vývojové psychologie a sociální psychologie.

Cíle předmětu Pedagogická psychologie navazuje na bakalářský kurz základních psychologických znalostí. Hlavní cíle kurzu: na nové vyšší a obecnější rovině rozšířit teoretickou základnu pro možnost praktické aplikace poznatků pedagogické psychologie do učitelské praxe; porozumět základním poznatkům a termínům pedagogické psychologie; používat ve své práci základní metody pedagogické psychologie; poznávat učební styly i strategie žáků; poznávat a ovlivňovat příčiny školní neúpěšnosti žáků.

Témata 1. Předmět a vývoj pedagogické psychologie. K 2. Metodologie a metody pedagogické psychologie. (str. 111 – 177) 3. Psychologie učení.Vztah učení, vývoje a výchovy. K 4. Osobnost současného žáka.K 5. Problémový žák.Patopsychologie edukace.K 6. Školní úspěch a neúspěch.Psychologie kreativity. K 7. Psychologie vyučování. Edukostrategie.K 8. Kognitivní a učební styly a strategie. 9. Psychologie osobnosti učitele.K 10. Psychologie výchovy v rodině a ve škole. Psychosociální klima a atmosféra školy a rodiny. 11. Perspektivy pedagogické psychologie.

Literatura Kohoutek Rudolf . Základy pedagogické psychologie. Brno: Cerm, 1996. 184 s. ISBN 80-85867-94-X.

Další literatura Kohoutek, Rudolf. Základy užité psychologie. Brno : Akademické nakladatelství CERM, 2002. 544 s. (str. 111 – 177, 251 – 323) ISBN 80-214-2203-3. Psychologie pro učitele. Edited by Jan Čáp - Jiří Mareš. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273. Čáp, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. 415 s. ISBN 80-7066-534-3. info KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie osobnosti a zdraví žáka. První. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 2006. 167 s. Výzkumný záměr Škola a zdraví. ISBN 80-210-4077-7. ŘEHULKA, Evžen. Úvod do studia psychologie. 2. vyd. Brno: Paido, 1997. 60 s. paido. ISBN 80-85931-46-X. Fontana, David. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele [Fontana, 2003]. Vyd. 2. Praha : Portál, 2003. 383 s. ISBN 80-7178-626.

písemný test - 70% úspěšnost Zkouška: písemný test - 70% úspěšnost 1. Kohoutek, Rudolf. Základy pedagogické psychologie. Brno: Cerm, 1996. 184 s. ISBN 80-85867-94-X. 3. + přednášky ve studijních materiálech

Předtermín: Pá 18. 5. v 8:00 - posluch. 20