jako forma kontroly ve veřejné správě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Co nás čeká nového při zadávání veřejných zakázek ? Eva Vizdalová
Advertisements

Petr Prášek Veřejné zakázky v OP VK Veřejné zakázky v OP VK.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Tomáš Mikulecký Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
zelená linka: Veřejné zakázky v OPŽP a nejčastější pochybení Odbor právní Státní fond životního prostředí.
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Ing. Josef Šetek Seminář pro SC 2.2 VZNIK NOVÝCH A ROZVOJ EXISTUJÍCÍCH PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT V OBLASTI SOCIÁLNÍHO.
Petr Prášek Veřejné zakázky v OP VK Veřejné zakázky v OP VK.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Zadavatel, zakázka a řízení. 1.Zadavatel dle ZVZ: a)Veřejný zadavatel (stát, státní p.o., ÚSC, osoba ovládaná státem nebo jiným veřejným zadavatelem ve.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Veřejné zakázky v rámci OP VK pro GP administrované Ústeckým krajem.
Základní informace o novém systému elektronických tržišť a legislativních změnách JUDr. Daniel Weinhold, Ph. D. 24. května 2012.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 2.1 ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI SLUŽEB VEDOUCÍ.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 29. října 2012.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Problematika koncesí a sektorových veřejných zakázek
Veřejné zakázky malého rozsahu ve světle základních zásad
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele IROP
Zakázky a registr smluv
Fakulta sociálních studií
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Povinná elektronická komunikace v zadávacích řízeních
Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Informace k e-tržišti Gemin
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PRGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Český a moravský účetní dvůr
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky v rámci malého projektu
Krajský úřad Olomouckého kraje Český a moravský účetní dvůr
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Transkript prezentace:

jako forma kontroly ve veřejné správě Veřejné zakázky jako forma kontroly ve veřejné správě

Vývoj právní úpravy veřejných zakázek Legislativní proces zákon č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách v platnosti 14 měsíců směrnice 2004/18/ES a 2004/17/ES, které nabyly účinnosti 1. února 2006. zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách – účinný od 1.7. 2006 hlavní změny – upřesnění x nové instituty

Proč existuje zákon o veřejných zakázkách? Způsob vynakládání veřejných prostředků Takto je vynakládáno 17,6 % HDP – ČR je na 5. místě ze zemí OECD dle tohoto podílu Proč to nejde jako v soukromém sektoru?

Hlavní zásady zadávání veřejných zakázek Transparentnost Všechny úkony provádět písemně Jasně vymezit kritéria Vše odůvodňovat Rovné zacházení Zákaz diskriminace Zásada efektivnosti

Typy zadavatelů Veřejný zadavatel Dotovaný zadavatel Sektorový zadavatel Sdružení zadavatelů a Centrální zadavatel

Veřejný zadavatel Česká republika – dle § 3 zákona o majetku ČR (např. ministerstva, soudy, státní zastupitelství, NKÚ, Kancelář Veřejného ochránce práv, atd.) státní příspěvková organizace dle § 54 ZMČR (např. Centrum pro regionální rozvoj ČR) územní samosprávný celek nebo příspěvková organizace zřízená ÚSC jiná právnická osoba

Dotovaný zadavatel zakázka je z více jak 50% hrazena z prostředků poskytnutých veřejným zadavatelem a současně jde o veřejnou zakázku na stavební práce přesahující 165.288.000,- Kč, nebo veřejnou zakázku na služby související s výše uvedenou zakázkou přesahující 6.607.000,- Kč

Sektorový zadavatel osoba vykonávající relevantní činnost pokud současně tuto činnost vykonává: na základě zvláštního či výhradního práva, nebo veřejný zadavatel nad ní může uplatňovat dominantní vliv v odvětví: plynárenství teplárenství elektroenergetiky vodárenství poštovní služby těžba paliv provozování letišť, přístavů a terminálů

Rozdělení veřejných zakázek Podle předmětu: Veřejná zakázka na dodávky Veřejný zakázka na stavební práce Veřejná zakázka na služby Podle výše předpokládané hodnoty Nadlimitní veřejné zakázky (4.290.000,- 6.607.000,- 13.215.000,- a 165.288.000,-) Podlimitní veřejné zakázky Veřejné zakázky malého rozsahu

Typy výběrového řízení Otevřené řízení Užší řízení Jednací řízení s uveřejněním (§ 22) Jednací řízení bez uveřejnění (§ 23) Soutěžní dialog (§ 24) Zjednodušené podlimitní řízení (§ 25)

Kvalifikace Základní kvalifikační předpoklady Profesní kvalifikační předpoklady Ekonomické a finanční kvalifikační předpoklady (rozsah, způsob a minimální úroveň) Technické kvalifikační předpoklady

Určení způsobu hodnocení Dle nejnižší nabídkové ceny Dle ekonomické výhodnosti nabídky Kritéria a jejich váhy Způsob počítání bodů (zrušena vyhláška 240/2004 Sb.) Problematické nastavení

Průběh do otevírání obálek Poskytování zadávací dokumentace Dodatečné informace Prohlídka místa plnění

Otevírání obálek a jednání hodnotící komise Právo účasti na otevírání Kontrola obálek Kontrola úplnosti a sdělování údajů Vyřazení nabídky a vyloučení uchazeče

Posouzení nabídek Splnění zákonných požadavků Splnění požadavků zadavatele Zda nejde o nepřijatelnou nabídku: nesplňují požadovaný předmět plnění nesplňují zadávací podmínky u nichž uchazeč neprokázal splnění kvalifikace které jsou v rozporu s právními předpisy

Hodnocení nabídek Podle předem stanovených kritérií Předem stanoveným způsobem Informační povinnost – Zpráva o posouzení a hodnocení nabídek

Ukončení zadávacího řízení Výběr nejvhodnější nabídky a uzavření smlouvy Zrušení zadávacího řízení

Výběr nejvhodnější nabídky a uzavření smlouvy Zadavatel rozhodne o výběru nejvhodnější nabídky – i jiná než doporučená hodnotící komisí Uzavření smlouvy – lhůta 15 dnů, potřebná součinnost, jednání s následujícím uchazečem Oznámení o výsledku zadávacího řízení

Zrušení zadávacího řízení Taxativní výčet důvodů, kdy musí zrušit: Nebyly podány nabídky Byly vyloučeni všichni dodavatelé Nebyla uzavřena smlouva s třetím v pořadí Taxativní výčet důvodů, kdy může zrušit: Nezúčastní se minimální stanovený počet uchazečů V užším řízení, jřsu či v soutěžním dialogu podá nabídku menší počet uchazečů než zadavatelem vyzvaný Vítěz, popřípadě druhý v pořadí odmítne uzavřít smlouvu Nastaly podstatné změny okolností a odpadly důvody pro pokračování – zadavatel nemohl předvídat a nezpůsobil Vyskytly se důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze po zadavateli požadovat, aby pokračoval

Zrušení zadávacího řízení Do kdy lze zrušit: Do doby uzavření rámcové smlouvy Do rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky Které výběrové řízení lze zrušit: Jednací řízení bez uveřejnění Zjednodušené podlimitní řízení Řízení na základě rámcové smlouvy

Zvláštní postupy v zadávacím řízení Předběžné oznámení a pravidelné předběžné oznámení Rámcové smlouvy Dynamický nákupní systém Elektronická aukce

Dynamický nákupní systém Zřízen pro pořízení běžného, obecně dostupného zboží, služeb či stavebních prací Zahájení formou otevřeného řízení (max. 4 roky) Používají se výlučně elektronické prostředky Výhody x možnost uplatnění

Elektronická aukce Nelze využít na stavební práce a služby, kdy se plnění týká práv duševního vlastnictví Číselně vyjádřitelná kritéria Informovanost o procesech Předběžné hodnocení Informace o momentálním pořadí uchazeče a nejlepších aukčních hodnotách

Ochrana proti nesprávnému postupu zadavatele Námitky – odůvodnit a doručit do 15 dnů ode dne kdy se dozvěděl, nejpozději do uzavření smlouvy Zadavatel přezkoumá a rozhodne – vyhoví, nevyhoví nebo nerozhodne (do 10 dnů) Dohled nad dodržováním zákona vykonává Úřad pro ochranu hospodářské soutěže – návrh na přezkoumání úkonů zadavatele

Budoucí trendy Snaha o větší transparentnost Lepší efektivnost veřejných výdajů Problematika stanovení a kvantifikace veřejného zájmu Elektronické zadávání

Děkuji za pozornost