Program – 25. 10. 2013 9.00 – 10.15 → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY NA ŠKOLNÍ ROK 2016/2017.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
o Prohloubení dosavadních znalostí o Spolupráce s analyzovaným podnikem o Vhodné podmínky pro dané téma.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpůrná opatření prvního stupně
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Pracovní porada Pracovní list.
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Pracovní porada Pracovní list.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Logistika a Supply Chain Management
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Jednotné principy klasifikace na GJKT
PB071 – Programování v jazyce C
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
MINIMATURITY
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Školní poradenské pracoviště
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Program – 25. 10. 2013 9.00 – 10.15 → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas 10.15 – 10.30 → přestávka  10.30 – 11.45 → 2. blok – diagnostika poradenských služeb ve škole, zkušenosti s dotazníkovými šetřeními, hledání vhodné strategie - práce ve skupinách 11.45 – 12.00 → přestávka  12.00 – 13.00 → 3. blok – prezentace práce ve skupinách, zadání seminární práce za 1. semestr

Nakládání s informacemi o dětech ve škole: Zprávy z vyšetření v PPP, které proběhlo na doporučení školy – originál u výchovného poradce, kopie může být v katalogovém listu žáka (i když tam zpráva není, musí tam být zapsáno, že žák byl vyšetřen a jaká byla diagnóza) Odesílání žáka do PPP – škola většinou vyplňuje dotazník – doporučení: mít od zákonného zástupce žáka podepsaný souhlas k poskytnutí informací o dítěti

Školské poradenské zařízení (PPP, SPC) většinou požaduje Žádost o poskytnutí poradenské péče Pokud přinese zprávu z vyšetření v PPP zákonný zástupce do školy a vyšetření si domluvil sám, bez doporučení školy a vyplnění dotazníku, je vhodné s ním závěry osobně projednat a domluvit se společně na dalším postupu; do závěru z jednání napsat, jak bude se zprávou a jejími závěry ve škole nakládáno a nechat si to od zákonného zástupce podepsat Zprávy z lékařských vyšetření, ze sociálního odboru apod. – pouze u výchovného poradce, o závěrech informovat nejlépe individuálně, ústně, stručný závěr může být uložen i v elektronické databázi

Informovaný souhlas: tento pojem přinesla nová poradenská legislativa platná od 1. 9. 2011 je přílohou vyhlášky č. 147/2011 Sb. informovaný souhlas v tomto rozsahu je třeba mít vždy např. při zařazení dítěte do speciální školy, jiného ročníku apod. Podle výkladu MŠMT k této vyhlášce musí být informovaný souhlas ve všech organizačních formách – výklad vyhlášky

příklad praktického řešení – souhlas je součástí žádosti zákonného žáka o IVP pro dítě, která musí vždy předcházet vytvoření IVP – Žádost o vzdělávání žáka podle IVP

Zadání seminární práce: Téma: Analýza poradenských služeb ve škole V dalších semestrech práce na tom, jak vytvořenou vizi postupně naplňovat

Úkol na dnešní seminář: - navrhnout strategii, jak analyzovat stav poradenských služeb ve škole - cílem je zjistit, jak vnímají fungování poradenských služeb kolegové, jak tyto služby využívají a co v této oblasti očekávají do budoucna - diagnostiku je vhodné rozšířit i na rodiče a žáky

Upřesnění zadání seminární práce: Osnova: Stručná charakteristika školy Diagnostika stavu poskytovaných poradenských služeb ve škole Zhodnocení současného stavu – shrnutí formou analýzy SWOT Vize fungování poradenských služeb ve škole Termín odevzdání: do 31. 1. 2014

Úkol na pátek 8. 11. Konzultace s ředitelem školy o analýze poradenských služeb ve škole Připravit si několik otázek do dotazníku pro žáky, rodiče a kolegy – ty nejlépe elektronicky odeslat do středy 6. 11. PhDr. Beranovi a Mgr. Ondráčkové – součástí příštího semináře bude tvorba testů pro rodiče, žáky a kolegy

Strategie č.1 – střední školy Konzultace s vedením školy Tvorba dotazníků pro studenty, pedagogy a rodiče Práce s dotazníky – volba formy dotazníků, zadání, sběr, vyhodnocení → analýza Seznámení s výsledky Vize – návrhy řešení

Strategie č.2 – ZŠ speciální Stanovení oblastí šetření – podle vyhlášky nebo podle konkrétních situací Stanovení bodů z vyhlášky (podle pohledu tazatele) Oslovení širšího vedení školy – vyjasnění a upřesnění předmětu šetření Dohoda na spolupráci – oslovení žáků, rodičů, učitelů

Šetření – řízený rozhovor s učiteli, dotazníky pro rodiče, dotazníky pro žáky (ve vyučování) Vyhodnocení dotazníků Vypracování seminární práce Seznámení kolegů a vedení školy s výsledky

Strategie č.3 – základní školy Oslovíme: všechny kolegy vybrané rodiče a žáky Témata: školní neúspěšnost sociálně patologické jevy volba povolání

podpora žáků s poruchami učení a chování podpora nadaných žáků metodická podpora učitelů Dotazník bude vytvořen z daných témat pro každou skupinu – další práce podle výsledků

Strategie č.4 – základní školy II Oslovit ředitele školy, zástupce ředitele, stávajícího výchovného poradce, další poradenské pracovníky ve škole Zřízení ŠPP – snaha o spolupráci poradenských pracovníků Metody šetření rozhovor s třídními učiteli dotazník – co ve škole postrádají v rámci poradenských služeb

Témata šetření: spolupráce a výchovným poradcem řešení kázeňských problémů diagnostika žáků s vývojovými poruchami učení ukládání a vyhledávání dokumentů využívání databáze žáků Vyhodnocení šetření → závěr Nastavení pravidel ve škole Zvýšení prestiže funkce výchovného poradce